http-equiv='refresh'/>

17 Kasım 2014 Pazartesi

Zeytin

Zeytin ağacının büyümesi zahmetli ancak bakımı kolay. Annemlerin minik bir arsası var. Yıllar önce içinde zeytin ağaçlarıyla birlikte almışlardı. Yılda 1 kez gidip budarlar o kadar. Bu yıl 15 kg zeytin verdi. Hiç bakım yapmadıkları halde. İlgilendikleri yıllarda 100 kg zeytin topladıkları olmuştu. 4-5 tane zeytin ağacından bahsediyorum. Babam daha çok gönüllü bu işe. Annem sen hazırlayacaksın, hiç karışmam demiş de öyle el attı bu yıl da. Birkaç sene hiç toplamamışlardı bile. 



Neyse biz de “Kendin Hazırla Kendin Ye Ltd.Şti.” ne yardım amaçlı Eda ile zeytin ayıklama işini üstlendik. Yeşil zeytinlerle siyahları ayırdık. Hepsini gözle kontrol ettik ve kurt çıkmış olanları attık. O gün şunu farkettim. Bu kadar acı bir meyvede bile kurt oluyorsa bizim o yediğimiz tertemiz kurtsuz meyveler nasıl bir ilaca maruz kalıyor beynim döndü benim. Ne yediğimiz hiç belli değil.
Hemen marketten aldığım zeytinleri yemeyi bıraktım ve babamın kendi elleriyle yaptığı zeytinleri kahvaltıma ekledim. Organik filan değil ama en azından ilaçsız olduğundan eminim. Birazdan yiyeceğim elmada bol miktarda var ama ne yapabilirim. Hiç değilse elimizde olanlar için dikkat etmem lazım.



Zeytin yerken artık hem bu anlattığım sebeplerden dolayı rahatım hem de aklıma kesilen onbinlerce zeytin ağacı geldiği için huzursuz. Oysa cennette yer alan iki ağaçtan birisiymiş zeytin ağacı. Buna sebep olanlar nasıl uyku uyuyor bir de bunu anlayabilsem…


HB

2 yorum:

Adsız dedi ki...

zeytin ağaçlarının katledilişi artık ülkemizde maalesef ki alışmış olduğumuz binlerce günahtan bence en beteri. yeşile düşman başımızdakiler :( nasıl bir gelecek bekliyor çocuklarımızı ve torunlarımızı bilmiyorum artık. ümidim de yok...
zeytin üzerinde n çok oynan besinlerden. yeşili siyah yapmak için kimyasallar kullanılıyor. hatta merdiven altı denilen üretimlerde ayakkabı boyası bile kullanıldığı söyleniyor :( :( siyh zeytinin çekirdeğinin rengi önemli, eğer çok koyu ise yani tam siyah ise kimyasal boyalı anlamına geliyor. ilaçsız tarımla ya da bilinen adı organik üretimle yetiştirilmiş gerçek siyah zeytinin çekirdeği kahverengi tonlarında oluyor.

SadeAnne dedi ki...

Beton aşığı hepsi. Ülke ne hale geldi. Yaşadığımız yerden pay biç, Yeşil Bursalığı mı kaldı..
Yazık boyalı şeyleri yutturuyorlar insanlara demek. Sonra da Sağlıkta ne kadar ilerledik... Peki hastalıklarda ne durumdayız?!?!

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News