http-equiv='refresh'/>

18 Kasım 2014 Salı

Hiç Hata Yapmayan Kız

Betül “hiç hata yapmayan kız” olarak tanınıyor. Hatta bazıları gerçek adını bile bilmiyor. Hata yapmamasıyla meşhur. Sabah okula giderken evin kapısını açtığı anda kalabalıklar onu bekliyor, öyle popüler yani. Hayatında hiç hataya yer olmayan bu kız, bir gün evde yumurta taşırken ayağı takılıyor ve yumurta yere düşüp kırılacakken yani Betül ilk hatasını yapacakken onu havada yakalıyor. Ancak bu olay onun dönüm noktası oluyor. Artık hep hata yapmaktan korkarak yaşamaya başlıyor. Hayatta zevk alabileceği birçok şeyi hata endişesiyle yapmaktan kaçınıyor. Devamını kitaptan okursunuz, burada keseyim.

Bu kız bana öğrenciliğimi hatırlattı. Sınıfta öğretmen bir şey sorduğunda sessiz kalan bizleri…Yanlış cevap veririm korkusuyla çekingen davranan öğrencileri. Ya da sorduğum soru komik mi karşılanır tedirginliğinde soru işaretleriyle geçtiğimiz konuları. Hata korkusu kocaman bir engel aslında. Örneğin Betül, arkadaşları patene çağırdığında ya düşersem diye gitmiyor. Bu korku onu paten zevkinden mahrum bırakıyor. Çocuklarımıza hatanın kötü bir şey olmadığını öğretmeliyiz ki isteklerini bastırmadan özgürce yapabilsinler.



Kitaba dönecek olursam; özünde bu mesajı içeren güzel bir kitap. Üstelik 3 TL’ye aldım. Çocuk kitaplarının 10-15 TL’den az olmadığını düşünürsek çok uygun geldi.
Aldığım sitenin linkini de verecektim iyice hazırakonmanız için ama maalesef tükenmiş. Yine de üşenmedim, tüm sitelere baktım. İşte burada stokta görünüyor.


HB

0 yorum:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News