http-equiv='refresh'/>

9 Nisan 2012 Pazartesi

Ağrı eşiğini yükseltmece

Kaç zamandır yirmilik dişimden çekiyorum. Ağrısı dayanılmayacak gibi değil ama geçmeyen bir ağrı. Sonsuza kadar süreceğini düşünmeye başladığımda artık diş hekimi olan kuzenimin yanına gidip gösterdim. Röntgen filmi çekildi ve diş gömülü olduğu için cerrahi müdahale gerekir dendi. Tabii iltihap da yaptığı için antibiyotik verildi, kullanıp bir çene cerrahına gidecektim. İlacı kullandım kullanmasına ama biraz ihmal biraz korku doktora gidemedim. Normalde iğneden korkmayan ben dişe yapılan iğneden korkuyordum. Daha fenası hiç diş çektirmediğim için asıl onun korkusu büyüktü. Üstelik gömülü bir diş. Antibiyotik süresince ağrım azaldı ve sonrasında yine normal ağrısına döndü. Baktım kaçış yok. Düzgün dişleri de bozmaktan ve acımaktan başka bir işe yaramayacak bu dişi çektirmeye karar verdim.
Tavsiye üzerine bir çene cerrahından randevu aldım, Cumartesi gününe. Planları buna göre yapmışken Cuma klinikten aradılar. Doktorun Cumartesi gelecek hastası randevuyu iptal etmiş. Cuma beni alabilirlermiş istersem. Bir an önce kurtulmak için kabul ettim hemen ve atladım arabaya. Yine röntgen çekildi, dişin çıkma ihtimalinin olmadığı, yanındaki dişi de çürüttüğü ve kökü ona bitişik olduğu için de çekim sırasında biraz zorlayabileceği söylendi. Ama öyle bir doktora gittim ki şeker gibi. İşinin ehli olduğunu daha başında anlıyorsunuz. İğne korktuğum kadar değilmiş, koldan yapılan iğneden farksız. Diş çekimi de aynı şekilde. Zaten anestezinin etkisiyle hiçbir şey hissetmedim. Doktor şimdi çekmeye başlıyorum dediğinde peki kesmeyecek misiniz önce diye sordum. “Kestik bile” dedi. Kökü sağlam bir dişe denk geldiğimiz için çekerken biraz zorlansa da süre olarak sadece 5 dakika sürdü.
1 tanesinden kurtulduk böylece. Kaldı geriye diğer taraftaki henüz çıkmayan gömülü diş ile üstte çıkıp çürüyen 2 yirmilik diş. Ne dayanıksız şu yirmilikler!
Uyuşukluk geçtikçe ağrı başladı tabi ve gece epeyce ağrılı geçti ama şu anda gayet iyiyim. Dikişler de alınınca ilk dişin sayfasını kapatacağız.




Cumartesi gününü boşalttık ya hemen bir şeylerle doldurmam lazımdı. Uzun zamandır dilimde olan dövme isteği artık muhabbet olarak sıkıntı vermişti. Yaptırıp bundan da kurtulmak lazımdı. Geçenlerde “risk alamam, alerjisi olan birine asla dövme yapmam” diye beni kapı dışarı eden dövmeciden sonra hevesim yerle bir olsa da pes etmeyip İstanbul’a gittiğimde Caddebostan’da birkaç dövme stüdyosuna gidip bu konuyu sordum. Hepsi de “öyle bir şey yok” dedi. Böylece adamın kısacık bir Eda yazmak için uğraşmak istemediğini bir kez daha anlamış oldum. Bir de biz çoluk çombalak gidince bir afalladı herhalde. Neyse, Bursa’da başka birini buldum. Minik bir stüdyoda çalışıyor ama gayet hijyenik. Kullandığı iğneler olsun boya olsun tüm malzemeler tek kullanımlık. Kendisi de çok efendi ve yıllardır bu işi yapıyormuş, işinin ustası. Alerji konusunda daha önce aynı endişeyle gelenler olduğunu,minik bir noktada denediklerini ama hiçbirinde problem çıkmadığını söyledi. Ben de bir cesaret denemeden direkt yaptırdım. Umarım alerjim yoktur. Acı kısmına gelince; hiç ama hiç acımadı. Hep sinek ısırığını örnek verirler ya, ondan bile azdı. Zaten dövmeyi yapan Tahir Beyin söylediği gibi yaptıranlar değil yaptırmayanlar çok acıdığını söylüyor. Hakkaten düşündüğümde çok acıyor diyen olmadığını, hep çok acıyormuş dediklerini duyduğumu farkettim.
Kalbimin her noktasında ismi yazan kızım artık bileğimde de benimle. Çok sevdim, umarım büyüdüğünde onun da hoşuna gider. Yanına kelebek,böcek,hiçbir şey yaptırmadım. Çünkü ileriki yıllarda çok da estetik durmayabilir.

Ufak tefek de olsa ağrı eşiğimizi test ettiğimiz bir haftasonu oldu. Ama yeniden farkettim ki doğum yapmış kadınların buna pek ihtiyacı yok. Yeterince yukarılarda...
HB

8 yorum:

Unknown dedi ki...

Çok geçmiş olsun ben de bir tane yirmilik çektirdim geriye kaldı 3. :))
Yeni dövmeniz de hayırlı olsun..;))

AdanınAnnesi dedi ki...

:) öncelikle çok gecmiş olsun umarım ikinci dişinden de sorunsuz kurtulursun

dövme olayına gelince inan gülümseyerek okudum. bizde de çok uzun zamandır var bu konu..hatta daha dün yine konuştuk ve muhabbetti aramızda geyik haline geldi artık.. Ada'nın ismini çok istiyorum .. ama çoooook kararsızım.. tecrübe sahibi olarak lütfen beni daha çok bilgilendir :) cesaretlendir :)
dini etkenler, sağlık konusu, çevre yorumu derken bir türlü yaptıramadım kaldı.. kalıyor :)
ayrıca bitmiş halinide çok merak ediyorum..sadece dövme postu yazarmsın :)) ??

SadeAnne dedi ki...

Çok teşekkür ederim :)) Sonu illa ki çekim oluyor. Umarım geriye kalan üçlü sorunsuz çıkar sizin de. Çıkanları çekmesi daha kolay, operasyonla biraz ağrılı :(

SadeAnne dedi ki...

çok teşekkürler Elif
ben epeyce araştırdım. dini açıdan caiz değil ama tek sebebi var vücutta kalıcı değişiklik yaptığın için. bu mantıkla aslında birçok şey de günah olabilir; kalıcı makyaj, lazer ep.gibi. her şeyde olduğu gibi bu da seninle Allah arasında. ben öyle düşünüyorum. sağlık konusu da; temiz güvenilir bir yer seçtikten sonra problem yok. tek kullanımlık iğne ile yapması ve Sağlık Bakanlığı onaylı boya kullanması önemli. aklına takılan bir şey varsa seve seve cevaplarım ;) yaptır bence çok güzel. bitmiş halini de koyarım şu an hafif kırmızı etrafı. normale dönsün öyle :)

Unknown dedi ki...

hadi hayırlı olsun hayatındaki değişiklikler:)diş için bende tırsa tırsa gittim görsen doğuma daha cesaretliydim valla:)şükür iğneyle birşey duymaman insanı rahatlatıyor sonrasında.
dövme bende isterim ama ger daim sıkılgan yapım buna müsait değil.oğlumun ismini yazarım sonra yazı şeklinden bile sıkılabilirim niye düz yazdırmadım vs:)sana hayırlı olsun daha önceleri okumamdan biliyorum isteidiğini.
sevgiler

AdanınAnnesi dedi ki...

:) evet lütfen ekle resimleri kızarıklık geçince. Mutlaka çok güzel olmuştur.. Senin kızın güzel adı güzel :)

Haklısın Allah'la kul arasında. Bazı faktörler bu konuda daha ağır basıyor bazen.. inan çok istiyorum.. Hani beni biraz gazlasalar :))

Çok canın yandımı ? :)

SadeAnne dedi ki...

sezobigo; çok teşekkür ederim. sıkılma riski var haklısın. benim çok göreceğim bir yerde değil, bileğimin dış tarafında o yüzden rahatım :)
benden de sevgiler;)
Adanın Annesi; çok teşekkürler o sizlerin güzelliği ;) valla eşini ikna ettiysen gerisi önemli değil, yaptır gitsin. hiç acımıyor dediğim gibi. Ada da çok kısa bir isim zaten 10 dakikalık iş yapması :)

AdanınAnnesi dedi ki...

Eşim benden hevesli ben ondan ama dediğim gibi kaldı gitti.. İlk fırsatta yaptırıcam gitsin yaaa.. Bak inan bugün bu saatte bir dövmecide olsaydım uzatmış koluma dövme yapana.10 dklık birşey madem :) güle güle kullan.

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News