http-equiv='refresh'/>

3 Kasım 2014 Pazartesi

Dil ve eşşek arısı

Bazı soru ve yorumlar var ki insanda karşısındakine kafa atma isteği uyandırıyor. Hayatımda kimseye kafa atmadım ama heralde rahatlatma açısından güzel bir hareket olmalı. Hayatı her dönemine has böylesine hissiyata sebep olan yorumlar duyuyor insanoğlu. Misal okulu bitirip işe başlayınca artık evlilikte sıra baskıları başlıyor. Sonra evlenip çenelerinden kurtulacağım zannederken evlendin hadi artık çocuk ne zaman deniyor. O da yerine gelince “ikinci ne zaman” lar başlıyor. Hem de çok geçmeden, tahmini 2 yıl sonra. Çocuk konusu ne kadar hassas oysa ki.

Hamilelik döneminin de böyle uyuz, böyle asap bozucu yorumları var. Mesela benim karşılaştığım birkaç tanesi:

-Sen bu hızla üçüncüyü de yaparsın.

Cevabım; Yahu neredeyse 5 yaş farkı olacak ilkiyle arasında, sen buna hız mı diyorsun? Haa bir de “hadi ikinci ne zaman arayı açmayın fazla” demiş miydin sen de bana daha önceleri? Demişsindir muhtemelen. Ortası yok ki ya uyuşuksun ya çok hızlı.

-O montu giyme artık, baksana düğmeleri zor ilikleniyor.

Cevabım; öncelikle kocaman bir sana ne! Bu kadar ilikleyebiliyorum ya ona bak. Rahat ediyorsam giyerim. Kendi işine bak.

-Göbeğin her gördüğümde çok büyümüş oluyor.

Ben de farkındayım göbek biraz büyük gidiyor da biraz da normal değil mi? Küçülse daha bi sorgulamak gerekirdi sanki. Büyüyen göbek olsun yeter ki.

İşte en sinir bozucusu geliyor…

-Cinsiyeti ne?
-Kız.
-Aaa yine mi? Olsun kız güzeldir.

Olsun!?!? Olsun nedir? Tabi ki kız güzeldir. Cinsiyet ayrımı yapan birine mi benziyorum acaba.

Bu cümleler doğumdan sonra şekil değiştirir; “sütün mü yetmiyor”, “aç bu çocuk” lara dönüşür. Yani bu durumda iki seçeneğimiz var: Abukça yorumlarla canımızı sıkmak, ya da kulağımızla duyduğumuz bu cümleleri öbür kulağımızdan dışarı göndermek. Ben ikinciyi tercih ediyorum şu ara.


HB

8 yorum:

Unknown dedi ki...

aaa kimmiş bunları diyenler yahu! salla gitsin hayatından :) laf olsun diye konuşan o kadar çok insan var ki. ve de kendi hayatının farkına varamadan başkalarına akıl vermeye kalkarlar! dedim ya salla gitsin boylelerini. ben temizledim hayatımı, bana ağırlık yapan insanlardan, sen de yükleri at hafifle :)

Adsız dedi ki...

:) :) elin ağzı torba değil ki büzesin demiş atalarımız, keşke torba olaymış da büzüleymiş demek geliyor insanın içinden değil mi? :) ben de hamileliğimde çok duydum moral bozmaya çalıştığı, art niyetli olduğu her hallerinden belli olan kişilerden "ayyy ikiz mi çok zooooor!!!" falan. Ama asla kafama takmadım, şimdi her biri birer "ikiz annesine imrenen kişi" oldular... böyle insanlar kendi hayatlarında aslen mutlu olmayan bu sebeple başkalarını da mutsuz etmeye çalışan, başkaları eğer mutlu ise bu durumdan çok ama çoook mutsuzluk duyan arızalı tiplerdir. maalesef çok var böylelerinden. gebeyken özellikle uzaklaşmak lazım. hatta şanslıysan daha da önce :) :)

sevgili günlük dedi ki...

Evet ya haklısın de, geç gitsin. Çoğu zaman kötü niyet içermeden, sırf bişey söylemiş olmak için bazen kendimi yakalıyorum, bu tip cümleler kurarken.

keyfini sürmeye bak diyorum mesela şimdi. Belki bu da sinir bozucu bir cümle ama:)

SadeAnne dedi ki...

Burcu; haklısın canım. Ben hala kötü niyetli olmadıklarını düşünmek istiyorum bazılarının. Bu sefer de ben sinirleniyorum işte. Temizlik şart.

SadeAnne dedi ki...

Gülin, felaket tellalları çok uyuz zaten. Çocuk büyüdükçe işlerin zorlaşacağını söyler dururlar. Halbuki doğruluk payı olsa da kolaylaşan şeyleri gözardı ediyorlar.

SadeAnne dedi ki...

elif; yok vallahi hiç de değil. Keyif sürmek gibisi var mı.

ömerinannesi dedi ki...

Ah Haticecim, Allah kadin serrinden korusun dedim uzunca bir sure, Burcu cok guzel bir kelime kullanmisti 'sahte' diye, sahte insanlara merhaba merhaba bundan sonra :) cocuklarimiz o kdr hizli buyuyor ki her an cok ozel ve gereksiz insanlara kafa yoracak vakitlerimizde onlarla desarj olmak yetiyor insana. Musmutlu bir hamilelik diliyorum

SadeAnne dedi ki...

Sağol canım. En güzeli mesafe koymak. Kim samimi kim değil hemen belli oluyor zaten.

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News