http-equiv='refresh'/>

31 Ekim 2014 Cuma

Çocuklar için kitap önerileri

Geçen hafta Eda için kitap araştırması yaptım. Evdeki kitapların biraz dışına çıkmamız gerekti. Cuma günleri okul kütüphanesinden 2 yeni kitap getiriyor. Haftasonu okuyoruz ve Pazartesi geri götürüyor. Bu uygulamaya bayılıyorum. Bu sayede yeni kitaplar okuma şansı buluyoruz. Hatta beğendiklerimi instagramda paylaşıyorum bazen ki annelere de fikir olsun. Neyse yeni kitaplar alacaktım diyordum. Bunun için çok yer gezmeme gerek yoktu, gününçorbası Yeliz (ki bloğunu bayılarak okuyorum) oğlu Arca’ya okuduğu kitapları sık sık yazıyor. Hemen eski yazıları taradım ve elimde kocaman bir liste oldu. Bir dolap kitap da aynı şekilde bana çok yardımcı oldu. Gel gör ki listedeki birçok kitabı (Gergedanlar Krep Yemez ve Elmer serisi gibi) hiçbir yerde bulamadım. Tükenmiştir yazıyor o kadar. Moral bozmayıp listemin kalanını aradım ve sonunda bir sürü kitap buldum kızım için.
28 ekimde kitaplarımız geldi. Eda’nın sevincini görmeniz lazımdı. Hemen okuttu tek tek kitapları. Ertesi gün, Cumhuriyet Bayramı’nda da tatili fırsat bilerek hepsini tekrar okuduk. Sesimin ve boğazımın ne hale geldiğini tahmin edersiniz. Şimdi hepsini en baştan, yalnız bu sefer her akşama 1 tane seçerek okuyoruz. Ezberlemiş olur yakında. Arkadaşım anlattı geçenlerde; kızına uyku öncesi kitap okurken bazı bölümleri atlıyormuş çok uykusu geldiğinden. Ama çocuklar kanar mı anında uyarıyormuş “baba atlamadan okusana” diye.
Ben de bazen Eda’nın anlamını bilmediği kelimeleri eş anlamlılarıyla değiştiriyordum. Sonra vazgeçtim, hem dikkat etmesi zor oluyor hem de böylece yeni kelimeler öğreniyor. Mesela “Kitap Canavarı” nı psikoloğa götürüyorlar şehirdeki tüm kitapları yediğinden çocuklar artık kitap okuyamaz hale geldiği için. “Psikolog ne anne?” sorusuyla masal bir kesiliyor, ona psikoloğun ne olduğu anlatılıyor ve devam ediliyor. Böyle önerilen kitaplarda sorun yok da bazı kitapların bazı yerlerini değiştirmek, sansürlemek şart oluyor.



Kısa kısa…

Pezzettino (İtalyanca parçacık anlamına geliyor)

Verdiği mesaj çok anlamlı. Birilerinin parçası olduğunu düşünen Pezzettino’nun kendisini bulması ve aslında kimsenin parçası olmadığını anlaması üzerine hikaye.

Mamut Yıkama Rehberi

Eğlenceli ve bol kahkahalı bir kitap. Eda ilkinde değil ama ikincide esprileri anladı ve çok keyifle dinledi. Kitaptaki çizimler de muhteşem. Ben çok ama çok sevdim.

Nokta

En çok bu kitabı merak ediyordum esasında ve Eda’ya kitaplar gelmeden o kadar çok bahsetmişim ki kitap kapağını görünce “aaa Nokta” diye bağırdı. Resim çizemeyen Vashti’nin boş kağıdını gören öğretmeni onu öyle bir yüreklendirir ki resim çizme Vashti’nin hayatında tamamen başka bir hale bürünür.

Eve Dönelim Küçük Ayı

Büyük Ayı ve Küçük Ayı’nın ormanda yaptığı yürüyüş anlatılıyor. Aynı diyalogların tekrar etmesi okuyanı biraz bayabiliyor ama Eda kitabın sonunda kitabı çok beğendiğini söyledi.

Kitap Canavarı

Kitap canavarı çocukların kitaplarını yemeyi çok sever ve şehirde hiç kitap bırakmaz. Çocuklar da korkudan yeni kitap alıp okuyamazlar. Bunun üzerine Kitap Canavarı’nı psikoloğa götürmeye karar verirler. Psikolog onunla konuşur ve kitapların yenmek için değil okunmak için olduğunu anlatır. Bu sefer de herkes sırayla kitap okumak zorunda kalır Canavara. Çünkü okumadıkları anda eskisinden de çok delirir ve şehre zarar verir. Güya kısa yazacaktım değil mi.. Sonunu yazmıyorum öyleyse, çok güzel bitiyor ama mutlaka okuyun.

Küçük Kara Balık

İtiraf ediyorum ki ben de ilk kez okudum bu kitabı. Küçük Kara Balık bir gün annesine içinde yaşadığı nehrin ötesinde neler olduğunu öğrenmek için gitmesi gerektiğini söylüyor. Bu yolculuk boyunca Küçük Kara Balığın başına gelenler anlatılıyor. Benim aldığım Bilgi Yayınevi’ne ait baskı 56 sayfadan oluşuyor. Uzun ve az resimli olduğundan dikkatini dağıtmadan sonunu getirmem çok kolay olmadı. Ancak yaşı biraz daha büyüdüğünde çok daha severek okuyacaktır.

Gogo ve Günışığı

Dostluğun önemini ve zor zamanlarda dostların yardımlaşmasını anlatıyor.

Sizin var mı kitap önerileriniz?

HB

Tofaş Türk Otomobil Fabrikası A.Ş.  General Accounting (:224 261 03 50 (int:6066) 


0 yorum:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News