http-equiv='refresh'/>

18 Aralık 2012 Salı

Danny Cavanagh-Anathema

Yıllardır dinlediğim bir grup ama Anathema deyince aklıma sadece solisti Vincent Cavanagh gelir.Di. Oysa sevdiğim, bayıla bayıla dinlediğim birçok şarkıyı grubun diğer üyesi Daniel Cavanagh bestelemiş, hatta grubu kuran da kendisi. 14 aralıkta Hayal Kahvesine geleceğini duyar duymaz biletlerimizi aldım. Konser öncesi biraz youtube araştırması yapınca konserlerinde benim bildiğim tüm Anathema parçalarını söylediğni öğrendim. Ayrıca Metallica, Pink Floyd, Iron Maidon coverları da söylemiş bazı konserlerinde.
Konser akustik olduğundan sahnede tek başındaydı. Akustik konser vermek zor olmalı; çünkü tek başına harikalar yaratman gerekir ve bütün ilgi senin üzerindedir. Bu konuda çok başarılı buldum. Performansı, sesi, gitarı muhteşemdi. Sevdiğim bütün şarkıları söyleyerek de benden tam puan aldı. Nothing Else Matters ile açılış yaptı. Anathema’ya ait Flying, Deep, Forgotten Hopes, Angelica, Electricity, Fragile Dreams, A Natural Disaster, Dreaming Lights ve benim Anathema ile tanışmamı sağlayan One Last Goodbye’ı söyledi. Pink Floyd’dan Another Brick in the Wall ve High Hopes da repertuvarı arasındaydı. Kapanışta söylediği Led Zeppelin Stairway to Heaven coverı da harikaydı.






Ara sıra öğretmen havası takındı. Bu şarkıyı biliyor musunuz? Eve gidince ilk iş yüklemenizi istiyorum gibi. Bazen de sessizlik istedi. Ne de olsa herkesin saygı gösterip kendisini dinlemesini istiyordu. Bursa’dan beklendiği gibi seyirci sayısı azdı aslında. Bir kısmı bar olsun da neresi olursa olsun diye her gece dışarıda takılan tayfaydı muhtemelen.

Konserin sonuna doğru seyirciye hangi şarkıyı istediklerini sordu. Seyirciyle iletişimi sayesinde sempatik bir görüntüsü vardı.

Anathema şarkıları insanın ruh halini bir tuhaf yapar. Tam da bugün gibi yağmurlu, kasvetli havada ne dinlesem diye düşünmeden bu şarkılarla doldururum playlistimi. Sadece dinlemek değil bütün sözlerini baştan aşağı okumak gerekir aslında Anathema şarkılarının. Her satırı ayrı güzeldir, ayrı anlamlıdır.

Ben çok keyif aldım bu konserden. Türkiye’ye sık geliyormuş. Başınız ağrımadan sakin sakin bir konser dinlemek istiyorsanız aklınızda bulunsun.



Not: 2-3 tane video çekmiştim baştan sona. Hatta görüntü güzel olsun diye en öne geçtim, ama ne yazık ki video yüklemede problem var. Vakit bulunca diğer bilgisayardan deneyeceğim. Neyseki birileri çektiği videoyu youtube’a yüklemeyi başarmış. Yazıya eklediğim video bana ait değil; bunu belirtmek istedim.

HB

1 yorum:

maviye iz süren dedi ki...

Anathema yı ben de çok severim,ne iyi yapmışsın canım,süper:)

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News