http-equiv='refresh'/>

28 Ekim 2014 Salı

Hamilelikte Çatlak

Hamilelikte çatlak korkulu rüya olmakla birlikte vücut yapısı müsaitse önlemenin pek de mümkün olmadığını söyleyenler var. Yani o kullandığımız yağlar, kremler aslında kendimizi rahatlatmaktan öteye gitmiyor diyenler. Olacağı varsa oluyor düşüncesine katılmakla birlikte ben yine de vücudu nemlendirip en azından gerginliği almanın faydalı olacağını düşünüyorum. Göbekteki kaşıntıyı alsa yeter. Bazı bloglardan okudum, doğal yağlar ile kendileri karışım yapanlar var. Yağa karşı ben biraz ön yargılıyım. Tüylenme yapıyor söylentilerine de inanmıyor değilim ama asıl neden farklı. Eda’ya hamileyken haziran sıcağında badem yağı sürüp üzerine de pamuklu olmayan, sentetik bir body giymiştim. Sonra da kaçınılmaz bir şekilde isilik oldu karnımda. Kabus gibiydi. O zamanlar blog filan da yaygın değil, sadece arkadaş tavsiyesi ile Mustela çatlak kremi alıp kullanmıştım. Memnun da kaldım esasında ama ben kendimi size şöyle anlatayım. Kullandığım şampuandan bile 2-3 tüp sonra sıkılır yenisini denerim. Bu sebeple eskisi ile devam etmek yerine yeni bir marka araştırmaya karar verdim. Artık blog yazıları da çok yardımcı. Deneyimlere ve yorumlara bakarak karar vermesi çok daha kolay.

Lierac Phytolastil

En çok önerilen marka buydu ama fiyatı 90 TL civarında ve tek tüp kesinlikle yetmeyeceğinden eledim. Kullananlar çok memnun kaldığından bahsetmiş. Jel olması büyük avantaj. Vıcık vıcık ya da yoğun bir kremden çok daha kullanışlı olabilir bu açıdan.

Palmer’s Tummy Butter

İçeriğinde saf kakao yağı (ki kakao kokusuna bayılırım), E vitamini, lavanta yağı var. Fiyatı da diğerlerine göre oldukça uygun. Sevil Parfümerinin sitesinde 25 TL olduğu yazıyor.

Bella B Tummy Honey

Bal, Shea Yağı, Mango Yağı, Kakao Yağı ve Jojoba Yağı içeriyor. Bu markanın da güvenilir olduğunu düşünüyorum. Fiyat yine 90 TL civarında.




Burts Bees Mama Bee Belly Butter

Benim sipariş ettiğim krem.. dubleanne Gülin bloğunda bu ürünü tavsiye etmiş. Sonra araştırırken baktım ki Burcu da aynı markayı kullanmış. Fiyatı da diğerlerine göre makul olunca bunda karar kıldım. Aslında 70-75 TL arası fiyatı baktığım internet sitelerinde. Ancak tesadüfen fırsatkasası diye bir sayfa buldum. Burada KDV hariç 45 TL idi. İndirimleri görünce aynı markadan Eda’ya şampuan da aldım. 100 TL üzeri kargo ücretsizdi, tamamlamak için ufak tefek şeyler daha aldım. Nedense kargo ücretine karşı alerjim var. Kargo ücretsiz olsa internet alışverişim 7-8 katına çıkardı muhtemelen.





Burt's Bees Mama Bee Belly Butter 185g içeriği:

“Karite ağacının meyvesinden elde edilen bu doğal yağ kırışıklıkların azaltılması için nemlendiriciler değerli, besleyici ektir ve cildin elastikiyetini artırmaya ve çevresel yaşlanmaya karşı korur.
İçeirği (su, eau), ayçiçeği  (ayçiçeği) tohumu yağı, gliserin,  (Hindistan cevizi) yağı, setil alkol, Yemişinden elde (tatlı badem) yağı, sukroz stearat,  (shea) yağı, gliseril  soya ( soya fasulyesi), yağ, süt asidi, magnezyum alüminyum silikat,  (jojoba) yağı, sodyum stearoil laktilat, sükroz polistearat, Theobroma cacao (kakao) tohumu yağı, tokoferol, ksantan sakızı içerir.”

Hamilelikte çatlak kadar önemli bir diğer konu da saç dökülmeleri. 
Bunun için de sizlere güzel bir kaynak öneriyorum. Okumanız faydalı olacaktır.

http://www.alimanne.com/hamilelikte-sac-dokulmesi.html



4 yorum:

Unknown dedi ki...

ohhh yarasın, şifa olsun :) bahsettigin Burcu benim herhalde ;) ben de cok memnun kalmıstım urunden. ama karnıma suruyordum baslarda sadece. bu yuzden "pembe" catlaklarım olmustu belimde. o zaman da geceleri Mustela Strech Marks kullanmaya basladım. cok sukur ki hızlı mudahele ettigim icin kurtuldum onlardan. (düşük belli pantolon giyemezsem nasıl yaşardım yoksa :))) ) özetle diyecegim her yerine sür :) bir kez sönmüş balonun tekrar şişmesi gibi ikinci hamilelikler unutma :)

SadeAnne dedi ki...

Evet kuzu sensin :) Ben bir tek karnıma sürüyorum, o da öyle büyük ki zaten bütün kremi bitirecek gibi. Ama madem alanı genişleteyim biraz daha. Ee bunun bacağı da var ki..kutu kutu almak lazım madem ki. Offf bir de o kadar üşeniyorum ki akşamları...

Unknown dedi ki...

Güle güle kullan canım, umarım memnun kalırsın. Bn kendim 100% memnun kaldığım ürünleri tavsiye ediyorum ya da yaşadığım bir sıkıntı olduysa belirtiyorum muhakkak. Bu markadan çok memnun kalmıştım. Yüz kremini ve temizleyicisini de öneririm bak. Arı poleni içerikli ve hala kullanıyorum. Kırmızı ruju hamilelik ve süt verme döneminde kullanamadığım için yine bu markanın lipstick'i işimi görmüştü. Ben çatlamadım :) :) İkiz gebelik ve 22 kg almaya rağmen, ve sadece karnıma sürmüştüm, bacaklarıma ya da başka bir yerime değil. Dönüşümlü olarak bebeyağı, yağ karışımı ve bu kremi göbeğimin her yerine sürerdim. Genetiğin rolü büyük diye düşünüyorum, o koca göbeğimin çatlamaması mucize çünkü :) Yağ karışımını da kakao yağı-badem yağı ve kayısı yağı alıp karıştırmıştım, watsons'dan aldığım fısfıslı şişede muhafaza ediyordum, sürmesi kolaydı. Ne sürersen sür bir süre açık dur, sonra bol pamuklu bir tişört. Bu iş için bir*-iki tişört ayarla, sadece krem-yağ sonrası giy. Daha sonra değiştirirsin cildin emince sürüleni.

SadeAnne dedi ki...

Sağol Gülincim. Zaten böyle arkadaş tavsiyeleri en iyisi oluyor, içim rahat kullanıyorum. Lipstick ben de aldım, Eda el koydu ama baktım renk vermemiş. Sadece yumuşatıyor herhalde. Krem sonrası pamuklu giysi çok önemli. Ben bu hataya düşüp isilik olmuştum ilk hamilelikte. Sıcakların da etkisi vardı tabi. Umarım genetiktir gerçekten, ben de hiç etkilenmedim çünkü ilkinde. Umarım bunu da sorunsuz atlatırım.

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News