http-equiv='refresh'/>

23 Ekim 2014 Perşembe

Doğum İzni Süreleri

Dün babycenter forumda gezinirken benim gibi Mart 2015’te doğum yapacak annelere bir soru sormak geldi aklıma. Ülkelerinde doğum izninin ne kadar olduğunu merak ettim. Bizimkini az buluyorum ya.. Amerika’da doğum izninin yasal olarak hiç olmadığını öğrendim yazılanlardan. Eyaletlere göre, işverenlerin kendi iç düzenlemelerine göre süreler değişiyormuş. Ancak maksimum ücretli olarak 12 hafta kullanılıyormuş. Avrupa’da ise olanaklar tabi ki daha iyi. Linke tıklayarak tüm yorumları okuyabilirsiniz. Çarpıcı bulduklarım ise…

Amerikalılar bizden de şikayetçi.. Bir tanesi 14 hafta izin kullanabildiği için işverenini övmüş.







Kanada’yı tuttum. Burada yaşanır.




Bu yorumları okuduktan sonra 16 hafta birden gözümde uzadı. Bir de üstüne süt izni, rapor, yıllık izin eklenince yine epeyce süre oluyor. Ama tabi bu demek değil ki Türkiye’nin de her yerinde bu uygulanıyor. Küçük yerlerde 16 hafta bile verilmiyor olabilir. Sadece küçükler de değil. Çok kurumsal, büyük çaplı şirketlerin kadınları işe alırken belli bir süreyle çocuk doğurmayacağına dair sözleşme imzalattıklarını biliyoruz. Doğum izni annelerin hayatta ihtiyaç duyduğu en kıymetli izin aslında. İlk 6 ay sadece anne sütü sloganları havada uçuşurken 2.ay sonunda işe dönmek zorunda kalan annelerin psikolojisini hayal edebiliyor musunuz? 16 hafta bu tabloya göre uzun gibi görünüyor olabilir, eski şartlara göre evet öyle. 40 günlük bebeklerini bırakıp işe dönermiş eskiden kadınlar. Ama aslında 16 hafta yani 8+8 hafta demek az önce söylediğim gibi 2 aylık bebeği evde bırakmak demek. Gönül ister ki en azından 6 aya uzatılsın bu süre.


Şöyle bir tablo buldum.

ANALARA
Ücretli doğum izni
Doğumdan önce 1 yıl sonrası için 150 gün.
16 hafta
126 gün
15 hafta
Doğumdan önce 6 hafta sonrasında 1 yıl.
16 hafta
52 hafta
AMERİKA KITASI
Ücretli doğum izni
90 gün
12 hafta
120 gün
18 hafta
18 hafta
0 gün

Ücretli doğum izni
14 hafta
90 gün
12 hafta
90 gün
14 hafta
14 hafta
14 hafta
30 gün
60 iş günü
12 hafta


ASYA KITASI

Ücretli doğum izni
90 gün
126 gün
98 gün
12 hafta
6 ay
14 hafta

 




1 yorum:

Unknown dedi ki...























































































































































































































































































ahhh ahhhh şöyle bol izinli, yarı çalışma imkanı sunan ülkelere benim de kaçasım var. hatta ben Bosch'ta da yarı zaman/yarı ucretli calısma imkanı sunuldugunu ablamdan duyunca "vayy be" demistim. biz ne zorluklarla çalışıyoruz, ne şartlarda cocuklarımızı büyütmeye ugrasıyoruz..


Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News