http-equiv='refresh'/>

13 Kasım 2012 Salı

İlaç Niyetine Mesir Macunu

Eda’da dün sabahtan beri balgamlı öksürük var. Ara ara hapşuruyor da. Çok şükür ateş ve ağrısı olmadığı için ilaç vermedik. Doğal yöntemlerle hastalığı savmayı başarabiliriz umarım. Serum fizyolojikle burnunu açık tutmaya çalışıyoruz. Bir de bizim çocukluğumuzda yediğimiz çikolata tüplerinin şeklinde mesir macunu gördüm markette gezerken. Fayda bulur diyerek, hem de tüpten yemek ilgisini çeker belki diye aldım. Az bir şey de olsa tadına baktı. Kıvamı da güzel, yapış yapış değil. Daha akışkan. Çaylarına da ilave edebiliriz. Zira epeyce yararlı bir şey.



“Mesir mâcunu, 41 çeşit şifâlı nebât ve baharat karışımından yapılır. Bunların isimleri ve özellikleri şöyledir:

Anason: İştah açıcı ve karminatif olarak kullanılır.

Çivit: Halk arasında kabakulak ve pnömorinde kullanılır. Çöpçün: Hemoroit ve egzamada kullanılır.

Çörekotu: Gaz söktürücü.

Dar-ı fülfül: Öksürük kesici ve bedeni ısıtıcı olarak kullanılır.

Hardal tohumu: İştah açıcı ve mîdeyi yatıştırıcı olarak kullanılır.

Havlıcan: Öksürük kesici ve ağız kokusunu gidericidir.

Hıyarşenbe: Müshil olarak kullanılmaktadır.

Hindistancevizi ve beşbase: Kaynatılmış suyu mîde ağrılarına iyi gelir.

Hindistançiçeği: Hazım kolaylaştırıcıdır.

Kakule: Lezzet verici, iştah açıcı.

Kalbarda: Mîde ağrılarına iyi gelir.

Karabiber: Öksürük kesici, uyarıcı ve baharat olarak kullanılmaktadır.

Karanfil: Ağız kokusunu giderici, diş çürüklerinde ve diş ağrılarında kullanılır.

Kebabiye: İdrar ve solunum yolları antiseptiği olarak kullanılır.

Kimyon: İştah açıcı, gaz söktürücü ve terletici olarak kullanılır.

Kırım tartar: Kaşıntılı deri hastalıklarında kullanılır.

Kişniş: Gaz söktürücü ve iştah açıcıdır.

Limon tuzu: Mâcunun fazla tatlı etkisini hafifletmek için kullanılır.

Ma-i leziz: Kalıcı tatlılık sağlar.

Meyan balı: Öksürük kesici, idrar arttırıcı olarak kullanılır.

Portakal kabuğu: Mîdeyi uyarıcı, koku verici olarak kullanılır.

Revan kökü: Laksatif ve hemoroit tedâvisinde kullanılır.

Safran: Çarpıntı giderici ve ferahlık verici.

Sakız: Mîdeyi rahatlatıcı ve nefes darlığında öksürük gidericidir.

Sarı halile: İştah kesici olarak kullanılır.

Sinameki: Müshil olarak kullanılır.

Şamlı ve şaşlı: Kadın hastalıklarına iyi gelir.

Şeker: Mâcunun kıvamını veren ve tatlandıran ana maddedir.

Resene: Mîde rahatlatıcı ve gaz söktürücü.

Tarçın: Kabızlığı ve karın ağrılarını giderir.

Tarçın çiçeği: Koku özelliği için kullanılır.

Teke mersini: Mâcun terkibinin daha değişik kokması için kullanılır.

Tiryak: İlk çağlardan beri her derde devâ olarak kullanılan muhtelif maddelerden meydana gelmiş bir terkiptir.

Ud-ül-kahar: Diş ağrısı ve diş nezlesine karşı kullanılır.

Vanilya: Uyarıcı, olarak bilinir.

Yeni bahar: Kuvvet verici olarak mâcunlara konulur.

Zencefil: Nefes darlığı, soğuk algınlığı ve astıma karşı kullanılır.

Zerde çöp: Kuvvet verici ve mîdeyi koruyucudur.

Zulumba: Mîde rahatsızlıklarında ve hemoroitte kullanılır.”




Dar-ı fülfül, havlıcan, karabiber, meyan balı şu ara tam da ihtiyacımız olan şey. Umarım ilaca gerek kalmadan atlatırız bu süreci.

HB

12 yorum:

Hüma Kuşu dedi ki...

o aldığınızın arkasını okumuşsunuzdur inşallah glikoz şurubu falan olmasın ya da soya lesitin gibi zararlı şeyler ? paketli olunca şüphe duymadan edemiyorum ben yiyeceklerde. Zaten en kısa zamanda bu konuda bir yazı derleyeceğim blogumda.
http://mineoskay.blogspot.com/

AdanınAnnesi dedi ki...

Ayy canım yaaa
Tam da benlik bir konu. Ben Manisa'lıyım :)
MEsir macunu çoook faydalı bir karışımdır. Her derde deva. İnşallah Eda'cığıma da iyi gelir de ilaçsız atlatır bu süreci. Bİrde bal, limon ve zencefil karışımı var. Hİç yapmadım ama en kısa zamanda yapmak istiyorum. Sanada tavsiye ederim.
Birde ayağının altına vicks sürüp çorap giydir, öyle uyusun. O da faydalı bir yöntem. Ayyy :)

seval dedi ki...

Bizde 15 gündür hastayız canım..Hatta analı kızlı:((Mecbur kaldık doktora gittik hala öksürüğümüz devam ediyor sürekli serum fizyolojik kullanıyoruz..umarım sizinde ilerlemeden geçer..

Unknown dedi ki...

Oncelikle acil sifalar.Umarim ilerlemeden toparlar..Ben ilac kullanmaya karsi biriyim.Hatta asiya da :) Hep bitkisel tedavileri tercih ediyorum.Zaten ilaclarin ozude bitkiler degil mi? Paylasim super olmus , burda bulmam cok zor ama anneme siparis verebilirim.Direk mesir macunu olarak kullanmak hic aklima gelmemisti dogrusu.Tesekkurler :)

SadeAnne dedi ki...

Mine Hanım; alırken okumuştum ama sizin yorumunuzdan sonra eve gidince tekrar baktım. Saydığınız maddelerden yok. Beni tek rahatsız eden şeker oldu ama sonuçta 1 tatlı kaşığı bir şey yiyiyor. Faydasını düşündüğümde çok da sorun olarak görmüyorum. Yazınızı bekliyorum merakla.

SadeAnne dedi ki...

Adanın Annesi; bir arkadaşa Manisa'dan mesir macunu çayı göndermişler. Onun sayesinde iyileşmiş gripken. Eğer iyi gelirse Manisa'dan geçerken alırım ben de bundan sonra.Bal-limon-zencefili ben de duymuştum, denemek lazım. Bal her sabah veriyorum 1 kaşık, içine eklerim diğerlerini de.

SadeAnne dedi ki...

seval; size de geçmiş olsun canım. Biz de analı kızlıyız. Ben daha kötüyüm hatta Eda'ya göre. Burun akıntısı, öksürük daha şiddetli.Uykusuz kalınca bünye çöküyor işte.Zaten hastalık mevsimi tam.

SadeAnne dedi ki...

Enoch Barıs;çok teşekkürler. İlaç kullanmaya ben de karşıyım böyle durumlarda. Nezle gibi şeyler ilaçla da aynı zamanda geçiyor ilaçsız da. Siz de elinizin altında bulundurun ;)

güz dedi ki...

Canım mesir macunu gerçekten çok şifalı Eda'ya da şifa verir inşallah.
Kardeşime Mansadan bir koli gelmişti.
İçinde mesir macununun neredeyse her şeyi vardı.
Şekeri, çikolatası,lokumu,balı,çayı
Şifa niyetine yiyip bitirdik hepsini :)

SadeAnne dedi ki...

İnşallah iyi gelir. Her akşam yediriyorum az az. Bu posta her gün yorum gelse ben hasta hasta cevaplamaya devam edeceğim heralde. Bende en ufak bir iyileşme yok :(

Unknown dedi ki...

ben görmedim hiç görür görmez almak istiyorum .bizde aynı durum mevcuttu 10 gün önce ilk 3 gün şurup versdim sonra kızdım (kime kızıyosam:) vermeyi kestim bal verdim nar suyu limon suyunu karıştıp verdi 1 hafta da ilaçsız atlattık şükür.size de geçmiş olsun umarım sizdee atlatırsınız ilaçalmadan.

SadeAnne dedi ki...

Alışmışız en ufak şeyde şuruba sarılmaya, şimdi bundan vazgeçmek kolay olmuyor.
Limon çok mucizeviymiş zaten, c vitamini gibisi var mı.. Atlattığınıza sevindim. Umarım Edacım da çabuk iyileşir.

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News