http-equiv='refresh'/>

15 Kasım 2012 Perşembe

Bireysel Emekli Olmaktan Vazgeçmişlere Duyuru


Bireysel Emeklilik Sistemine kayıt olmuştum işe ilk başladığımda. Zaten sigortacılar öyle bir anlatıyor ki bu işi vay canına birikim için daha iyi bir fırsat olamaz diyorsunuz. İyi laf yapıyor ağızları. Para maaşımdan kesileceği için her ay takip etmek zorunda da kalmayacaktım. Çok para yatırmayacağım için bütçeme hissettirmeden para biriktirme rüyalarıyla attım adımımı o şahane sistemlerine. Birkaç sene boyunca kesildi param bu şekilde ama sonra baktım pek bir şey kazandırmıyor. O parayı her ay kendim de bankaya yatırabilirim istersem. Çıkmak için 10 senemin dolmasını beklemeliydim ki daha az kesintiyle bu işten kurtulayım ve yatırdığım paranın daha büyük bir kısmını geri alabileyim. O kadar bekleyesim gelmedi ve iptal ettim poliçemi. Bir sürü stopajla birlikte paramdan geri kalanı aldım. Hatta anısı var, iphone’umu bu parayla almıştım.

Benim poliçe iptalimden 1 yıl sonra falan bir kararname çıktı. Buna göre artık BES sisteminde anapara üzerinden stopaj uygulanmayacak ve asıl beni ilgilendireni; Bireysel Emeklilikten çıkarak alınan tutarın anaparaya denk gelen kısmı sigorta şirketinin bağlı bulunduğu Vergi Dairesi tarafından iade edilecekti. Detaylar Allianz’ın web sitesinde şu şekilde açıklanmış:

Bireysel Emeklilik Tasarruf ve Yatırım Sistemi Kanunu ile Bazı Kanun Hükmünde Kararnamelerde yapılan değişikliklere istinaden, 29/08/2012 tarihinden önce Bireysel Emeklilik sistemi ve Hayat Sigortalarından çıkarak ödeme aldığınız tutarların ana paraya isabet eden kısmı, ilgili Vergi Daireleri tarafından iade edilecektir. Ancak, bu iade işlemleri sırasında Vergi Usul Kanununda geçerli olan zamanaşımı süreleri dikkate alınacak ve beş yıl geçmişe yönelik olarak kesilen vergiler iade edilebilecektir.
Yapılacak ödemelere ilişkin aşağıdaki hususlara dikkat edilmesini önemle rica ederiz.
1)      Uygulama, 07.10.2001 tarihinden sonra akdedilen poliçelerle ilgili olarak 01.12.2006 ile 29.08.2012 tarihleri arasında yapılan stopajları kapsamaktadır.
2)      İadenin yapılabilmesi için hak sahiplerince ödemenin yatırıldığı vergi dairesine bir dilekçe ve ekinde sigorta/emeklilik şirketinden alacağı belge ile birlikte müracaat edilmesi gerekmektedir.
3)      Kanun uygulama için 1 yıllık süreyi öngörmüş olduğundan müracaatların 29.08.2013 tarihinden önce yapılması gerekmektedir
4)      Kesinti uygulaması nedeniyle dava açılmaması veya açılmış davalardan vazgeçilmesi gerekmektedir.

Diğer sigorta şirketlerini bilmiyorum ama Allianz güzel bir kolaylık sağlamış. Sitede verdiği linke tıklayıp gerekli bilgileri girince onların oluşturduğu bir dilekçe formatı gönderiliyor. Dilekçede kesilen stopaj tutarı ve kesilmesi gereken stopaj tutarı yazıyor. Yani ne kadar ödeme almanız gerektiğini görüyorsunuz. Bu dilekçenin çıktısını alıp imzaladıktan sonra Vergi Dairesine gönderiyorsunuz ve ardından paranın hesabınıza yatmasını bekliyorsunuz.

Yukarıdaki maddeler kapsamında olan varsa süreyi geçirmeden başvurabilir. Bu karardan haberi olmayan kimbilir kaç kişinin parası içeride kalacak. Ben de şirketten bir arkadaşım sayesinde öğrendim ve tabii okuyucu ile paylaşmadan duramadım :)

HB

0 yorum:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News