http-equiv='refresh'/>

8 Kasım 2012 Perşembe

Uyku Eşofmanı

Gece üzerini örten çocuk var mı merak ediyorum. Üşüme duygusu nedir bilmez mi bu yumurcaklar? Hadi yorgan üzerine ağır geldi diyelim incecik battaniyeye bile katlanamayışını nasıl açıklayabiliriz ki? Ben biliyorum aslında. O kadar kıpır kıpır deli yatarsa üzerinde ne battaniye kalır ne pike ne diğer örtüler. Denemelerim bana bunu gösterdi. Üzerini örttüğüm örtüyü yatağın başka yerinde görme sürem yarım saati geçmemiştir. Geçen kış da durum farklı değildi. Çözümü uyku tulumunda bulduk. Öyle ki uyku tulumu yıkandığı zamanlar bana tüm gece uyku yoktu. Geçen sene tek bir farkımız vardı aslında. Eda her gece benim yanımda uyuduğundan daha çok kontrolüm altındaydı. Şimdi çoğu zaman, en azından gece belli saate kadar yatağında yattığı için pek fazla müdahele edemiyorum. Gerçi yine saat başı uyandığı için az daha kassam 15 dakikada bir odasına gidip üstünü örtmeye programlayabilirim kendimi.

Geçen sene giydiği tulum ufak kalmış. Zaten neyi 2 sene üst üste giyebiliyorlar ki? Yazık şu bebek kıyafetlerine verdiğimiz paralara. Neyse, yenisini aldık ama çok da içime sinmedi. Çünkü bu yaş için tulum seçeneği çok az. Bulabildiğimiz de pamuklu değil polyester içerikli oldu. Sıcak tutuyor ama sağlıklı değil malumunuz. Bir de uyku tulumunun başka bir derdi belirdi bu sene. Artık bez bağlamadığımız için geceleri tuvalete kalkması gerekiyor. Tuvalete tutmazsam kazalar olabiliyor çünkü. Tulum giyince kolları da çıkartması gerekli ve uykulu uykulu uğraşmak istemiyor. Geçen gece “uyumak istiyorum” diye ağladı tuvalet sonrası ben üstünü toparlarken. Yesinler, uyumak istiyormuş. Ben de çok istiyorum ama izin vermeyen de sensin be yavrucum :)

Tulumlar keşke belden fermuarlı olsa diye düşünürken aklıma başka alternatifler aramak geldi. Termal taytın üstüne eşofman giydirince baktım yorganın altına girmiş kadar oldu. Üzerine de sweat giydirdim yine penye. Eşofmanı üzerine çekince oldu sana uyku tulumu. Gece baktım yine sıcacıktı vücudu. Tuvalet ihtiyacını da rahat rahat giderdik.




Yüzüstü yatıyorsa el illa yastığın altında olacak. Babadan almış bu huyunu. Tüm gece böyle tatlı tatlı uyusa ah!

HB

10 yorum:

seval dedi ki...

Bu sorun bizde de var ya...Sürekli üzerini açıyor ben örtüyorum o itiyor..Bazı geceler es kaza uyuduysa bi bakıyorum buzz gibi olmuş üzülüyorum.Geçen hafta bende yeni bir uyku tulumu aldım ama maalesef ilk akşamdan başarısız olduk bile..Gecenin bir vakti ağlayarak uyandı bunu çıkar anne çıkar diye ağlıyor mecburen çıkarmak zorunda kaldım..Daha tuvalet aşamasına geçemeden birde onu düşünüyordum tabi nasıl olucak diye ama o kökten çözüm buldu giymiyor:((

AdanınAnnesi dedi ki...

Ahh ahh gecede kaç kez uyanıyorum üstünü açtımı diye?
KAlın giydiriyorum terliyor, ince giydirsem üşüyecek? Çok sinirim bozuluyor bu duruma :(
Termal taytı nereden bulabilirm?
Fotoya bakınca ve foto ile ilgili yazıyı okuyunca baya şaşırdım
Aynen Ada'da öyle uyuyor. Ellerini yastığın altına sokuyor, eğer yastığın tam ortasına yatmışsa kolları kısa kaldığı için ağlamaya başlıyor :)))
Alem bu kızlar yaaa

SadeAnne dedi ki...

seval; Eda da çoğu zaman giymek istemiyor. Hatta hiçbir şey giymek istemediği zamanlar oluyor. Üstümdekilerle yatıcam diye inat ediyor. Halbuki giyse o da rahat etse biz de..
Hepsi bir cins :)

SadeAnne dedi ki...

Adanın Annesi; taytı tchibo'dan aldım. bir de atletini aldım marks&spencer'dan. çok memnunum.
Uyanmak ve ağlamak için bahane arıyor bu kızlar :)

mrv dedi ki...

Bizde de durum tıpkısının aynısı :) Her gece uykudan önce uyku tulumu giymemek için bir fasıl ağlıyor. Binbir numarayla giydiriyorum. Termal tayttan edinelim bizde en kısa zamanda.
Sevgiler!

Unknown dedi ki...

Burda ki carters da bacak kismi citcitli 24 ay ve uzeri uyku tulumlari var, belki Turkiye de de vardir.Ben ogluma aldim gecen hafta buyuk bedenleride vardi.Cok rahat kullanimi hem usutmuyor hem altini acmasi kolay oluyor. bende altini degisiyorum bazi geceleri, biberonla beslendigi icin daha mi cok cis yapiyor ne :)

SadeAnne dedi ki...

mrv; ben de zor giydiriyorum. hatta bazen uyuduktan sonra uyanmasın diye bin türlü gayretle üstüne geçiriyorum. itiraz en sevdikleri şey sanırım çocukların. benden de sevgiler ;)

SadeAnne dedi ki...

Enoch Baris Opoka; 2 yaş üzeri uyku tulumu bulmak o kadar zor ki burda. Model seçme şansı neredeyse hiç yok o yüzden. Çıtçıtlu bulabilsem süper olacaktı fakat sadece fermuarlı modeller var.
Bizimki de süt içtiğinden gece tuvaleti geliyor illa.

AdanınAnnesi dedi ki...

Düngece yine her odasına gittiğmde uzeri açıktı :(
uyuyan insanın sırtına kar yağar derler.
Ve bende malesef Ada'ya göre tulum bulamadım

SadeAnne dedi ki...

Sen de sweat giydirsen uyku tulumu yerine? Aynı odada yatmayınca kontrol etmek mümkün değil. Üşümüyor da olabilirler ama ben kendim yorganın altındayken o öyle üstü açık uyurken rahat edemiyorum. İstanbul'a gittiğimde Panço'da görmüştüm büyük uyku tulumlar, çok da güzeldi ama biz öncesinde almış bulunduk. Oraya da baksana bir.

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News