http-equiv='refresh'/>

1 Kasım 2012 Perşembe

Bindik Bir Alamete

Çok pis ve tehlikeli bir yola girdim dostlar. Aslında temizlik için girdiğim bu yol, sonunda benim için çok büyük hasarlar ortaya çıkarabilir. Bahsedeyim...

Evin temizliğinde süpürge, vileda, toz almanın ötesine geçemediğimi görünce (kabiliyetsizlikten değil yanlış anlaşılmasın, zamansızlık işte) 2 haftada bir eve yardımcı almaya karar verdim. Referans üzerine bulduğum isim başlarda bana kendini sevdirdiyse de Eda’nın ilk yaş doğumgününde bana attığı kazıktan sonra biraz soğudum doğrusu kendinden. İşinde iyi olduğu bir gerçek olsa da bazı günler bana haber vermeden 2 kişi geldiğini farkettim. Yemek sonrası yıkanan tabak ve bardaklardan anladım bunu, daha doğrusu tahmin ettim. Günahını almak da istemem ama dedim ya bir kez soğuyunca insan gerisi geliyor. Bir de geçen hafta arkadaşım evini taşıdı. Temizlik için birisi lazım deyince ben de bize gelen ablayı aradım müsait olur mu diye. Arkadaşın geçtiği ev sıfır ve dolayısıyla temizliği daha zahmetli. 2 kişi geliriz, tek başıma bitiremem dedi. Öyle olunca da fiyat değişir, birlikte geldiğim arkadaş şikayet ediyor bedavaya çalışıyorum diye de gerekçesini söyledi. Tamam dedik. Ben arkadaşıma gündelik fiyatı söyledim. Üzerine az biraz eklersin 2 kişi gelecekleri için dedim ama beni yanlış anlamış ve söylediğim fiyatı kişi başı zannederek biraz da üzerine ekleyip normal fiyatın 3 katı kadar para vermiş. Yardımcı ablamızın canına minnet, hiç sesini çıkarmamış bu duruma. Bu olaydan sonra ben artık yeni birini aramaya başlamalıyım diye düşündüm.

Daha benim ilk temizlikçi arayışımda gündeme gelen başka bir konu vardı. Annemin kuzeninin eşi bu işle uğraşıyor ve kadın gerçekten çok titiz. Camların lastiklerini bile çıkarıp içlerini siliyormuş. Onu yapmadan temizlik mi olur diye anneme kızmış hatta annem şaşırınca. Ütü varsa söylenmeden kendisi yapıyormuş vs.vs. Kısaca söylenene göre değil de kendi tarzına göre çalışmayı seviyor. Tam bana göre. Sonuçta evim tertemiz olsun da..Fırını bir hafta temizlesin, perdeleri birinde yıkasın, halıyı da her seferinde silmeyiversin. Buraya kadar sorun yok. Ne diye başkasını aradın diyeceksiniz. Tanıdık olduğu için. Aslında biraz açmak gerekirse bu hanfendi biraz anlatmayı seviyor. Yani temizlik için gittiği yerlerde gördüklerini “dedikodu” başlığı altında anneme anlatırken tanık oldum kendisine birkaç defa. Şimdi ya gelir bizim evde de mana bulur, gider başkalarına anlatır endişesiyle katiyen olmaz demiştim anneme. O seçenek mümkün değildi.

Akşam bir baktım annem telefonda kendisiyle konuşuyor:”tamam yarın gidip evi gösteririz sana, Perşembe de gidersin” Amanın nasıl ikna ettin beni anne! Kendimi “aslında perşembeleri gelmesi iyi olabilir, haftasonuna yakın”, “ütü de yapıyor demek,çok iyi aslında”, “anahtar vermek zorunda da kalmayacağız, akşam sana bırakacak,iyi oldu bak bu” derken buldum birden. Oldu bu iş. Hadi hayırlısı, bakalım beni neler bekliyor...

Şu an iş başında kendisi, umarım çok malzeme vermem. Akşam önden bir süpürsem mi dedim ama abartmaya gerek yok, Eda’nın ortalıktaki bolca oyuncağını topladık, bulaşıkları makineye yerleştirdik,kuruyan çamaşırları katladık yeter.

HB

11 yorum:

güz dedi ki...

Ben de çok dertliyim bu konuda
Haftada iki gün istiyorum ben, düzenli gelsin gitsin ne o yorulsun ne ben yorulayım hesabı ama tutturamadım bi türlü :(
Hadi bakalım senin arkandan konuşmadan tertemiz bir eve kavuşmanı sağlar umarım bu yenisi
Kolay gelsin :))

SadeAnne dedi ki...

Aslında düzenli olunca onlar da memnun oluyor. Hem de haftada iki gün çok tercih edilesi. Umarım gönlüne göre birini bulabilirsin sen de. Zor işler...

seval dedi ki...

Canım ya çok haklısın zor işler bende kaç kere yeltendim yardımcı birini alayım diye ama sonunda hep hüsrana uğradım.Hele bir tanesi memur gibi 5 oldu dedi eşim almaya geldi ben gidiyorum dedi ne olduğunu bile anlamadan çıktı gitti..heryer heryerde kaldı...Benimde tavsiye üzerine bulduğum biri var şimdi bakalım onda neler göreceğiz...

Unknown dedi ki...

İnşallah gönlüne göre olur en zor işlerden biri bu konuda memnun kalabileceğin insanı bulmak ve düzene koymak

SadeAnne dedi ki...

seval; bu da enteresan bir sektör olmuş bakıcılarınki gibi aynı. Yüz üstü bırakabiliyorlar. Umarım gönlüne göre olur yeni gelecek olan bayan.

SadeAnne dedi ki...

hayat paylaştıkça; amin çok teşekkürler. Temizliğinden çok memnun kaldım şimdilik. Umarım güzel devam eder. Sürekli değiştirmek de zor oluyor. Düzene koyup aynı kişiyle devam etmek en güzeli ama dediğin gibi kolay olmuyor.

AdanınAnnesi dedi ki...

en güzeli kendin yap!
çalışan kadın için çok zor ama ben böyle yapıyorum başa çıkamadığım için
sonra içime sinmiyor bazen!!

SadeAnne dedi ki...

Uğraşamıyorum Emrecim yaa, haftasonu tüm günüm gidiyor. Yine eski kadına dönmek zorunda kaldım bu arada :(

AdanınAnnesi dedi ki...

Aa niyee ?

SadeAnne dedi ki...

Eşi istememiş gelmesini..

AdanınAnnesi dedi ki...

bak bu tür dengesizliklerle uğraşmaktansa kendin uğraş en güzeli yine söylüyorum!

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News