http-equiv='refresh'/>

26 Temmuz 2013 Cuma

Araştırmalık Bercelona

İspanya...En çok görmeyi istediğim yere kısmetse Pazar günü ayak basıyorum. Tek bir bölgesinin (Katalonya) tek bir şehrini göreceğim. Endülüs’ü çok çok merak etmeme rağmen çocukla birlikte gidilecek yerleri düşünürken Barselona’da karar kıldık. Tatili çok fazla yollarda geçirmek istemedik. Az gezelim, öz gezelim istedik. Altını üstüne getirelim gittiğimiz yerin istedik. Yapabilecek miyiz bilmiyorum ama öyle bir hazırlandım ki nereye ne sırada gideceğimiz, nerelerde ne yiyeceğimiz, hangi ulaşım aracını kullanacağımız, her şey belli. Turla gitmiyoruz ama araştırmalarım sayesinde pek ihtiyaç duymayacakmışız gibi görünüyor.
Bu sene çevremde Barselona’ya giden arkadaşlarım oldu bir sürü. Onlarla konuştuğum kadarıyla tek problem yemekler ve her şeyin pahalı oluşu. Çocuksuz gidiyor olsak yemek çok mesele olmazdı da Eda’nın iştahından dolayı biraz endişe ediyorum. Sonra da 5 gün değil mi, aç kalacak hali de yok, yediği kadar diyorum.
Araştırmalarımın tamamını internetten yaptım diyebilirim. O kadar güzel gezi yazıları ve bloglar var ki. Hepsinden parça parça bilgiler not aldım kendimiz için. Ofisten Barcelona konusunda uzmanlaşmış arkadaşların da eklemeleriyle harika bir rehber oluştu elimizin altında. Planlama güzel, bakalım uygulaması nasıl olacak.,









Valizimi hazırlamaya başladım. Eda ve kendim için minik minik elbiseler koydum hep. Böylece yer sorununa fayda sağlayacak ve orda kombin derdiyle beni uğraştırmayacak. Ama tabi kıyafetleri yıkama imkanı olmayacağı için sayıyı biraz abarttım. Eda’nın günde 2-3 kıyafet değiştirdiğini düşünerek buna mecbur kaldım. Bir de havalar nasıl olur kestiremediğim için kalın birkaç şey seçmem gerekecek. Burada bile akşamları serin olabiliyor. İspanya’nın akşam sıcaklığı nasıl olur hiçbir fikrim yok. Kıyafet-ayakkabı bir yana Eda’nın ilaç torbası da valizde kendine kocaman bir yer istiyor. Ateşi olursa, midesi bulanırsa, ishal olursa, alerji olursa, derken derken evdeki bütün ilaçları alma gereği duyuyorum. (Burcu’nun bu yazısı sayesinde bu akşam hemen bir check list yapacağım) Umarım hepsi de gittiği gibi geri gelirler. Denize girmek için vakit bulma ihtimalimize karşı yanımıza alacaklarımız arasına plaj tayfası da ekleniyor ki minicik bikiniye rağmen kocaman plaj havluları yine valiz düşmanı olarak aramıza katılmış oluyor. Sığdığı kadar.

Notlarımı hazırlarken yararlandığım blogları paylaşmak istiyorum. Bir gün Barselona’ya yolunuz düşerse göz atın diye. Bana çok faydaları oldu, iyi ki yazmışlar. Tabi ki ben de kendimce seyahatimi anlatmak isterim döndüğümde ama tatil dönüşü öyle bir yoğunluğa düşüyorsunuz ki blog yazmayı bırakın 5 dakika mola verecek zamanı bulamıyorsunuz.

Barcelona ile ilgili yazıların bulunduğu adreslerin bazıları:






Bir de Çizenbayanın blogu var. Yazarken açamadım, hata verdi. Oraya da mutlaka bakmalı.

HB

12 yorum:

Gulcin dedi ki...

Ah ne mutlu bana yazdiklarim faydali olduysa :)
Umarim yemek konusu da dusundugunuzden bile kolay olur. Tapaslar oyle cok cesitli ki birinden birini sever Eda diye umuyorum. Simdiden iyi gezmeler umarim cok guzel gecer :)
Sevgiler

SadeAnne dedi ki...

Olmaz mı hem de nasıl..
Öyle ki yazının linkini 2 kez vermişim :)
Çok teşekkür ederim, umarım Eda keyif alır, çünkü ona bağlı olarak bizim için de iyi geçecek böyle olursa.
Sevgiler ;)

Unknown dedi ki...

Benim paylaştığım fotoğrafların altına "Barselona..görmeyi en çok istediğim yer" yazmıştınız. :)) Evren sesinizi duydu. :))

Bu arada defter çok güzel görünüyor, ben de bundan sonra böyle bir hazırlık yapmalıyım mutlaka. :D

İyi tatiler diliyorum şimdiden! ;))

SadeAnne dedi ki...

Evet, onu hatırlayıp sizin yazınıza tekrar baktım geçenlerde. Sadece fotoğraf paylaşmışsınız ama o kadar güzeller ki Barcelona kararını vermemde etkisi olduğu kesin :)
Çok çok teşekkürler. (defteri D&R'dan almıştım, ben de çok seviyorum :) )

Unknown dedi ki...

umarım çok güzel geçer ve dönüşte bizimle tüm coşkusuyla paylaşırsın :)
keyifli geziler :)

AdanınAnnesi dedi ki...

Sanıırım şuanda hayallerini gerçekleştiriyorsun
Çok güzel yaa
Senin adına çok mutlu oldum inan:)
iyi tatiller

Hüma Kuşu dedi ki...

merhaba,
bu aralar herkes tatil hazırlığında, ben de daha yeni bununla ilgili bir yazı yazdım.yurtdışı olduğu için sizin hazırlıklar daha kapsamlı olur tahminim ama yine de deniz hazırlıkları için faydası olur belki
şimdiden iyi tatiller

http://mineoskay.blogspot.com/2013/07/yaz-durumlar-ve-tatil-hazrlklar.html

ömerinannesi dedi ki...

kurban bayramında gitmeyi istiyorduk kararsızdık yazıyı okuyunca iştahım kabardı döndüğünüzde muhakkak görüşelim=) umarım çook keyifli bir tatil olur!

SadeAnne dedi ki...

Burcu; çok sağol canım. yazım hazır, çok yakında blogda :)

SadeAnne dedi ki...

Emre; çok teşekkürler. evet yorum yazdığın sırada öyleydi, bitti :(

SadeAnne dedi ki...

Mine; çok teşekkürler. Tam tatil bitmişken okuma fırsatı buluyorum ama sonrakilerde faydalanırım mutlaka ;)

SadeAnne dedi ki...

Figen; görüşelim detaylıca konuşuruz ;)

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News