http-equiv='refresh'/>

27 Şubat 2012 Pazartesi

Eller, eller eller

Ellerin temizliği çok önemli. Her ne kadar gittiğim dermatolog çok fazla el yıkamayı önermediğini, cildimizin doğal korumasının olduğunu ve o nedenle,özellikle evin içindeyken, çok sık el yıkamamak gerektiğini söylediyse de ben pek ikna olmadım. Daha doğrusu ikna olmuş gibi davranmıyorum. Cildimi kurutma pahasına sık sık ellerimi yıkıyorum. Evdeki sıvı sabunlar biter bitmez klasik sabuna dönüş yapacağım. Aldığım önlem bununla sınırlı kalacak gibi.

Yemek yaparken, örneğin hamur yoğururken eldiven takmam ve kullanan kişileri de çok anlamam. Eline değecek ki lezzeti farklılaşsın, senden bir şeyler geçsin. Eldiven kullanmasın ama elleri de tertemiz olsun. Elleri ve tırnakları. Benim garip bir huyum var. Gittiğim misafirlikte gözüm önce ev sahibesinin ellerine kayar. Eğer tırnaklar gözüme temiz gözükmediyse verilen ikramlar boğazımdan zor geçer. Ayıp olmasın kadarını yerim sadece lezzetine bakmaksızın. Emek harcadığı için sadece bir çeşit yer bırakırım. Şanslıysam hazır alındığı belli olan ikramlar vardır tabakta. Ben bunlardan yemeyi tercih ederim. Sanki onları nasıl yaptıklarını biliyorum da...Görmediğim sürece sorun yok sanırım. Kendim dışarıdan bir şey alacaksam temiz olduğundan emin olduğum yerleri seçiyorum ama bir sürü de ne şartlarda, nasıl ellerde yapıldığını bilmediğimiz gıdalar tüketiyoruz. Oysa keşke evde ya da bir cafede, restoranda, şirket yemekhanesinde, her alanda mutfağa giren herkes için bu temizlik olmazsa olmaz bir kural olsa. İlkokulda yapılan tırnak kontrolü ne garip gelirdi. İşveren de bu tarz çalışanları için böyle bir kontrol mü yapsa acaba :) Evde bu kontrolü kim yapacak? Misafirler mi işveren bu durumda, yoksa evdeki koca mı?

İş yeri, temizlik ve kontrol denince ilk akla gelen isim Uğur Dündar olduğu için bu karikatürü eklemeden edemedim :)


Ben uzun tırnağı zaten sevmiyorum kendimde. Yemekli misafirim gelecekse iki kat dikkat ediyorum kısa olmasına. Tırnaklarını uzatmayı sevenler tabi sırf hazırlık yapacakları için kesmesinler tırnaklarını ama en azından tertemiz tutsunlar. Aslında sadece misafir ağırlayacakları zaman değil her daim böyle olmalı. Yoksa benden eksi puan.

HB

5 yorum:

Adsız dedi ki...

ben de evde hep ellerimi yıkarım. 2 banyoda ayrı mutfakta ayrı sıvı sabunum var ve özellikle mutfakta yağ çözücü mutfağa uygun tipte. diğerlerini kremli de alsam sürekli el yıkamaktan malesef benim de ellerimin derisi kötü oluyor :( buna bir çözüm bulsalar hijyenik hayatımız daha kolaylaşacak :)

SadeAnne dedi ki...

Mutfak için sıvı sabunlar var evet. Ben de onlardan kullanmıştım. Mutfak hariç normal sabuna döneyim diyorum çünkü sıvı sabunlar eldeki iyi huylu bakterileri de öldürüyormuş. Bir de ellerim çok kurudu, krem bile fayda etmiyordu artık. Şimdi doktorun verdiği kremi kullanıyorum, biraz daha iyiler. Her el yıkamadan sonra krem kullanmak lazım belki de.Bunun için yine sıvı sabun gibi basılarak sürülecek şekilde banyolara krem de mi koysak :)

AdanınAnnesi dedi ki...

Ha hahaa bence süper fikir.. Piyasayamı sürseniz acaba :)

SadeAnne dedi ki...

:) yok mu acaba hakkaten böyle bir ürün?

AdanınAnnesi dedi ki...

ben görmedim :)

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News