http-equiv='refresh'/>

17 Şubat 2012 Cuma

Bey-Bay-Bayım-Baydın

Kompleksli insanlardan hoşlanmam, neden böyle davrandıklarını da anlayamam. Komik ama üzücü gelir kompleks kokan davranış biçimleri. Bu gibi insanları etrafımdan uzak tutarım,elimden bu gelir.
Geçen hafta başıma gelen bir olayı anlatacağım. Mail yoluyla aldığım bir uyarıyı ve devamında bu uyarıyı yapan şahısla yaptığımız yazışmaları göstereceğim. Muhtemelen size de komik ve anlamsız gelecek.

İşle ilgili bir mail atmam gerekti bu şahısa ve ismiyle hitap ettim mailde. Zira konuşurken de öyle yapıyordum. Çok muhabbetim yok kendisiyle ama ben hamileyken birkaç sefer iş dışında sohbet etmiştik. Kendisinin de ufak çocukları olduğu için olsa gerek arada yanıma gelip bebek muhabbeti yapıyordu. Hatta eşinin kullanamadığı süt pompasını yarı fiyatına bana satmayı önerdi. Tam benim aradığım marka olmasına ve gerçekten yeni görünmesine rağmen 1-2 sefer de olsa kullanılmış olduğu için içime sinmedi ve almadım. Neyse bunları az çok muhabbet etmişliğimiz olduğunu belirtmek için anlattım.
Şirkette, yani bizim servisimizde insan ilişkileri çok iyidir. Herkes birbirine yardım eder, yakın olanlar dışarıda da görüşür vs. Kimse birbirine karşı resmi değildir. İsimler kullanılır. Yani sadece bana özgü bir şey değil, herkes böyle yapar. Maile dönersek; dediğim gibi işle alakalı bir maildi; fakat mailin gittiği kişiler kendisi ve yine bizim departmandan başka bir arkadaştı. Gönderdiğim mailin üzerine bu şahıstan gelen cevap şöyleydi:

Bir de birşey rica edeceğim. Aramızdaki yaş farkını dikkate alarak ismen hitap etmezseniz sevinirim.
Özellikle yazışmalarda hoş olmuyor.

Benim cevabım:

Yaşınızla ilgili hiçbir fikrim yok ama bu düşünce tarzına sahip birine zaten ismen hitap etmem. Öğrendiğim iyi oldu.

Onun cevabı:

Yaşımı merak ediyorsanız söyleyebilirim ama önemli olan gerçekten o değil.
Yaşıtım diğer arkadaşlarıma “Abi” derken bana bu şekilde hitap etmeniz dikkati çekiği için uyarmak istemiştim. Bana yada birbaşkasına  .... Bey diye de hitap edebilirsiniz.
Tekrar etmek isterim ki, özellikle yazışmalarda dikkat etmek gerekir.
(Düşünce tarzından kastınızı tam anlamadım)

Benim cevabım:

Uzatmak istemiyorum, son kez yazayım.
Düşünce tarzı bana çoook uzak çünkü biz günün çoğunu bir arada geçiren iş arkadaşlarıyız. Böyle hitapların benim için hiçbir önemi yok. olanları da anlamam.
Mailde dış firmadan biri olduğunda zaten buna dikkat ederim, x olduğu için resmi yazma gereği duymamıştım.
Size bey derim, ama başkalarına demem konusunda beni uyaramazsınız kusura bakmayın. O tamamen benim ya da “başkalarının” tercihi.
İyi günler.

Onun cevabı:

Bunu konuşarak ta halledebilirdik ama buraya nasıl geldik bilmiyorum.
En iyisi siz bana X Bey deyin konu kapansın.
İyi günler.


Davranış bilimcilerin bu insanları incelemesi gerektiğini düşünüyorum. Haksız mıyım? Yoksa abartıyor muyum?

HB

3 yorum:

brcblr dedi ki...

haydaaa kimmiş bu düdük :) afedersin canım ama tutamadım! boşver sen iyi yapmışsın.

Adanın Annesi dedi ki...

ben az önce twitter da okudum notunuzu ve ordan da bloğunuza yönlendim. abartmıyorsunuz bence.. Sizde kompleks diye yazmışsınız zaten ! Çok var bu kompleksli insanlardan malesef

SadeAnne dedi ki...

Daha önce başka bir arkadaşa daha yapmış..Sorun var besbelli..Uzak durmak en iyisi bu tiplerden.

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News