http-equiv='refresh'/>

8 Şubat 2012 Çarşamba

Kilo meseleleri

Hamileliğe karar vermek kişinin bundan sonraki hayatında kilolu olacağı anlamına gelmiyor. Sırf bu nedenden dolayı hamileliği erteleyenler var. “Biraz kilo vereyim öyle düşüneceğim” ya da “zaten zayıf değilim bir de hamile kalırsam ne hale gelirim” diyenler...Kilo vermek bu hareketsiz yaşam biçimimizden dolayı kesinlikle hiç kolay değil. O nedenle kilosundan rahatsız olanlar çocuk kararından bağımsız, zaten bir şeyler yapmalılar ama hamilelikle birlikte alınan kilo öyle çok da gözde büyütülmemeli.

Hamile bir kadın normalden daha düzenli besleniyor bebeği için. Daha az katkı maddeli gıdalar, daha az kola, daha az abur cubur demek daha az kilo demek. Elbette gün içinde alınması gereken kalori miktarı azalmıyor, hatta artıyor bebekten dolayı. Bunu süt ürünleri, sebze, et gibi besinlerle tamamlamaya çalışıyor anne. Bunları yapmıyorsa zaten aylık olarak muayene olduğu doktoru kendisini uyarıp gerekirse diyetisyene gönderiyor. Pek fazla şansı olmuyor aşırı kilo almak için. Yeni nesil hamilelere yazık, hiç mi hamileliğin tadını çıkarıp gönüllerince yiyemiyecekler diye sorarsanız abartmamak koşuluyla tabii ki yiyecekler. Zaten bu kısmı da sonradan verilmesi nisbeten zor kilolara dönüşür. Eninde sonunda verilir ama biraz dikkat edildiğinde. Buraya kadar yazdıklarım hep benim düşüncelerim. Uzmanlar ne der bilmiyorum.



Hamilelikte alınan kiloların verilmesi için kadının elinde öyle bir araç vardır ki spor, diyet, hiçbir şey onun kadar etkili değildir: Emzirmek. Ezmiren kadın hamileliğinde aldığı kiloları sırf emzirdiği için verir zaten. Çünkü emzirmenin kendisi spor kadar kalori harcatır kadına. Emzirmek kadar mucizevi bir şey var mı? Hem bebeğe hem anneye aynı anda bu kadar iyi gelen başka bir şey?

Hayatımın sadece bebeklik ve hamilelik dönemlerinde kilolu biri oldum. Bebekken öyle şişkoymuşum ki mamalar yüzünden, yerimden hareket edemezmişim. Sırf bu nedenle emekleyememişim. Doğrudan yürümeye başlamışım. Sonra ana okuluna başlayınca zayıflamışım ama bu sefer de fazla kilo vermişim. Afrikalı çocuklar gibiydin der annem hala. İştah şurupları içirirdi hatırlıyorum. Ortasını ancak ve ancak liseye gelince bulabildim. O zamana kadar normal kiloya gelemedim. Liseden sonra ise artık normali yakalamanın huzuruyla olsa gerek 1-2 kilo dışında aynı kilomdan hiç sapma göstermedim. Bunun için bir çaba da harcamadım. Evimizde az sebze pişerdi. Gofret, çikolata,cips, zararlı şeyler de yerdim hep. Bünyem böyleydi herhalde herkesin dediği gibi. Tüm bunlara rağmen ben de hamilelikte alacağım kilolardan dolayı tedirginlik hissi yaşadım. Kararımızı etkilemedi hiçbir zaman ama o kadar kiloyu hayatımda görmedim acaba nasıl olacağım diye de düşünmedim değil. Aman nasıl olsa verilir bir şekilde dedim kapattım konuyu.

Genel olarak; hamilelik başlangıcında

Zayıf olanların hamilelikte alması gereken kilo aralığı 12-18 kg
Normal kilolu olanların (ben) 9-12 kg
Kilolu olanların 7-11 kg alması gerektiği söylenir.

Toplam 16 kilo aldım. Arkadan bakıldığında hiç belli değil hamileliğin diyenler çoğunlukta da olsa; amma kilo almışsın, her görüşümde daha da şişiyorsun diyerek moralimi bozanlar da oldu. O sıra içine sığdığım kıyafetlerim de azaldıkça azaldı. Son ay artık evde Bahadır’ın t-shirtlerini ve pijamalarını giyiyordum. Durmadan kıyafet almak da istemiyor insan bu durumdayken. Çünkü sadece birkaç ay sonra giyemeyeceksiniz. Şimdi düşünüyorum da moral bozmak gereksizmiş; çünkü hakikaten sadece birkaç ay sonra kıyafetler kaldırılacağı gibi kilolar da gidecek. O tatlı göbüşten de eser kalmayacak.
Eski kotuma girdiğimde Eda 1 aylıktı. Doğumdan sonra göbek bir anda inince ‘aa ne kadar çabuk gitti,süpermiş’ diye düşündüm.Birkaç gün içinde aynadaki görüntümü 5-6 aylık hamile halime benzetince ‘yok o kadar da süper değilmiş, hala duruyor bu göbek’ demiştim. 1 haftada kilolar nasıl gidebilir ki? Sonra sıcaklardan bunalmış vaziyette saçlarımı kısacık kestirmeye karar verdim, ki Eda dediğim gibi 1 aylıktı, artık hamile kıyafetleri yerine eski kıyafetlerimden mi denesem deyip bir cesaretle eski kotumu biraz zorlayarak üstüme geçirmeyi başardım. Nasıl bir sevinç, nasıl bir özlem eskilere..Eski kıyafet deyip sıkılırsın ya o an tüm eskileri sırayla giymek istiyorum. Özlemişim her birini. Komik ama öyle.
Eda 5 aylık olduğunda iznim bitti ve işe başladım. Arkadaşlarım inanamadılar, eski haline dönmüşsün diye şaşırdı hepsi. Göbek kalmıştı sadece biraz, onu da saklıyordum, artık o kadar olur J Bu arada emzirmekten başka hiçbir şey yapmadım. Süt olsun diye tatlımı da yedim, canım ne istediyse yedim. Gerçekten bünye mi acaba? Emin değilim. Söylemeye çalıştığım normalde kiloluysan hamilelikten sonra da kilolu olursun; ama bu kilonun hamilelikle ilgisi yoktur. Normalde zayıfsan yine doğumdan sonra eski kilona dönebilirsin. Şanslıysan kolay yoldan, emzirerek; veya spor ile, diyet ile. Eninde sonunda veriyorsun.

HB

0 yorum:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News