http-equiv='refresh'/>

15 Ocak 2013 Salı

Nereleri Görmeli

Tam kışın göbeğinde, yaz tatilini plansak mı diye düşünmeye başladım. Ne de olsa tüm sene 1 haftalık tatilin taksitlerini ödeyen bir milletiz biz. Bana da bu yakışırdı doğrusu. Aslında bu kadar erken planlamamın nedeni belirsizlik. Ne nereye gideceğimiz belli, ne de nasıl gideceğimiz. Ben de ihtimalleri değerlendirirken bir de yazılı düşüneyim dedim. Hem de önerileri, fikirleri olan varsa duymak istedim. Gezi bloglarının hepsini okumak istiyorum ama vakitsizlikten yapamıyorum. Bu arada yurtiçi tatilimiz belli, annemlerin yazlıktayız kısmetse. 4-5 günlük bir yurtdışı turu yapma niyetindeyiz bunun haricinde. Bahadır’ın başının eti yenmiş halde olduğundan artık bu yılki tatil planlarına almak zorunda kaldı.

Önce nasıl gideceğimize karar vermeli. Çünkü bu gidilecek yeri de etkiliyor.

Eda’yı anneanneye bırakacaksak tur şirketiyle gitmek en mantıklısı. Aksi halde boş boş dolanacağımıza ve birçok önemli yeri gezemeden geleceğimize eminim. Eda bırakılacaksa gidilecek ülkede sınır yok. Keyfimize göre hepsi olabilir. Ama sorun şu ki biz Edasız gitmek istemiyoruz. Evet daha çok küçük, keyif alamayacak belki ama onsuz gidince ben de keyif alabilecek miyim emin değilim. Burcu’nun Fas tatilinden sonra da bir kat daha cesaret geldi bana.  Çok pis kaşındığımızın farkında olsam da Eda’yı bırakıp orda hep onu düşünüp konuşmak yerine yanımıza onu da almak istiyorum. Tabi öyle olunca bütüüüüün planlar değişiyor. Mesela turla gitme fikrinden vazgeçiyoruz; çünkü o kadar yolculuğa, şehir şehir gezmeye imkan yok. Var da, bu denli yorucu olsun istemiyoruz. Zaten çocukla en basit tatil bile yorucu. Tek bir şehre gidelim, dolu dolu orada gezelim diyoruz. En fazla iki. Turla gitmeyeceğimize göre de öncesinde çok iyi araştırma yapıp tüm gezilecek yerleri, kalınacak otelleri ve hatta kiralanacak arabayı belirlememiz gerekiyor.

Barcelona

Listenin en güçlü adayı Barcelona. Çünkü haziran gibi gitmeyi düşündüğümüzden hem yaz turizmi yaparız hem de gezilecek yerlere vakit ayırırız. Çok turistik ve canlı bir şehir. Bol bol fotoğraf çekerim, Eda izin verdiği ölçüde. Denize girebilir miyiz emin değilim, o da mümkünse şahane olur. İspanya’ya karşı ayrı bir ilgim var. Hem İspanyolları hem de ana dillerini çok seviyorum. Aslında İspanya denince en çok gezmek istediğim yer Endülüs bölgesi ama tarihi dokusunu Eda ile giderek ne kadar öğrenebilirim ve görebilirim? Kararsızım demiştim.



Amalfi, Positano (İtalya’nın güney kıyıları)

Fotoğraflarda kartpostal gibi duran bu yerler benim ilgimi çekse de Bahadır daha önce gittiği için sıkılacağımızı söylüyor. Buralara yakın neresi var diye düşündüğümüzde aklımıza bir tek Napoli geliyor ki özellikle gezmek için gidilecek bir yer değil. İtalya dediğimde görmek istediğim yerler çok. Venedik, Floransa, Pisa, Roma ve tabii ki Vatikan. Fakat İtalya’ya gitmişken bunların hepsini aradan çıkarmak gerekir ve bu benim başta söylediklerime ters düşüyor. Biz bir anda bu kadar yer gezemeyiz. Dolayısıyla bu yıl için İtalya’yı elesek mi acaba?

Rio de Janerio

Gitsem Brezilya’ya ve kahve kokusu sinse üstüme :) Rio De Janerio, hep bu Kurtarıcı İsa Heykelini içeren fotoğrafla aklımıza kazınmıştır. Sırf bu manzarayı dünya gözüyle görmek için bile gidilebilir ama fotoğraftaki merdivenleri görünce oraya kucakta bir çocukla çıkmanın imkansızlığını anladım.

Londra

Londra’da arkadaşım var aslında, Uncle Michael ve sürekli davet ediyor bizi; fakat nedense İngiltere benim en az merak ettiğim Avrupa ülkeleri arasında. Çok soğuk ve sevimsiz geliyor. Mutlaka ki öyle değildir ama bende yarattığı his öyle. Sanki İngiltere’ye gezmeye değil de dil öğrenmeye falan gidilir sadece. Direkt eliyorum listemden.

Phuket

Bir çılgınlık yapmamıza ramak kalmıştı. Phuket’e 10 saat sürecek uçak yolculuğundan sonra hem de bu ayın sonunda gidiyorduk az daha. Arkadaşlarımızın peşine takılıp...Mutlaka çok güzel bir tatil olurdu, şimdi tam Tayland mevsimi ama yolculuk gözümü korkuttu. 2 saatlik Balıkesir yolu bile Eda ile hiç kolay olmazken 10 saat onu oyalamak yemedi.


Güçlü aday Barcelona ama belli olmaz, fikrimiz değişebilir. Sizin de yorumlarınızı bekliyorum.

HB

4 yorum:

Gülin Ağırman dedi ki...

ben size cruise ile yunan adaları veya batı akdeniz öneririm :) biz çoklu destinasyon gezecek isek-bir kaç şehir aynı anda- turu tercih ediyoruz. otobüsle orta avrupa çocukla yorar, aralarda uzun otobüs yolculukları var üstelik hava daha soğuk olacağı için kalın giysi ve montlar ile eşyanız da çok olacaktır. ama curise'u tek geçerim :) bir kere hem şehir şehir (ada ada) gezip hiiç yol alıyormuşsunuz gibi olmuyor. zaten gemi otel gibi. aktivite çok, çocuklar için de oyalayıcı eğlendirici etkinlikler var aynı 5 yıldız otellerdeki gibi. gece boyu yol alıyor, sabah kalkıyorsunuz başka adadasınız. hem de tekrar tekrar valiz topla otobüslere doluş derdi yok. gemide havuz var, hergün boşaltılıp yeniden dolduruluyor. barlar var. hem eğlenceli vakit geçirmek hem kitap okuyup denizi seyrederken kokteyl içmek mümkün :) gemide tanıştığımız bir çok çift 4. veya 5. kez cruise yaptıklarını, bunu keşfedince bir daha uçak yolculuğu veya otobüs çilesi çekmediklerini söylediler. gemiler istanbuldan kalkıyor, ulaşım kolay bursadan. gerçekten ben bir daha gidersem turla ilk seçeneğim yine curise olur. kışın alıp uyguna getirmek avantajlı ;)
gülin

brcblr dedi ki...

Haticecim, çocuklu tatilin pek çok türünü tecrübe etmiş bir anne olarak sana seçiminde yardımcı olacagını dusundugum bir seyler paylasmak istiyorum. oncelikle cocukla gittigin her yer zor olacak, mekandan bagımsız olarak. bu yüzden baştan suna karar vermen lazım; dinleneyim, kendim bir şeyler göreyim diyorsan Edayı bırakıp git; uykusuzluga ve yorgunluga bünyem alıştı yeter ki cocugum yanımda olsun diyorsan birlikte gidin :)
senin listendeki yerler icinde bence en cocukluya uygun olanı Barcelona gibi. venedik-roma-floransa turu çok güzel ama çocukla düşünemiyorum bile. senin keyif alamamanı bırak, Eda da keyif alamaz.
barcelona tapasları ve paellasıyla meshur. bazı çok uç örnekleri olsa da çocuga da rahat yedirilesi bir mutfagı var. (bizim gibi zor yiyen, az uyuyan çocuklar için etkili bir tercih olur bence) kaldı ki barcelonanın günlük hareketi de çocukların ilgisini çekecek kıvamda. ve belki Eda için 3D sinema açılışını da oradaki birbirinden güzel belgesel kıvamındaki filmlerle yaparsınız, şehir merkezindeki marinada büyük bir sinema var. gidecek olursanız kıyı seridinde bizim daha önce kaldıgımız otelin bilgilerini de veririm ileride. "çocuklu aile" oteli degil belki ama merkezi oldugu icin her yere ulasımı kolaydı.
samimi olarak sana son yorumum da; tüm yorgunlugu göze alıp Edayla gitmeniz. cidden onun keyfini başka hiç bir şey vermiyor. ben daha önceden gördüğümüz yerlere bile sırf Dafne görsün diye tekrar gitmek istiyorum. insan çocuktan onceki hayatında ne güzellikler yasamıs olursa olsun, yaptıgı her seyin aslında eksik oldugunu farkediyor :)
şimdiden keyifli zamanlar diliyorum sizlere. tatili düşünmek bile pozitif enerji veriyor insana :)

SadeAnne dedi ki...

Gülincim ben de mümkün mertebe orada yolculuk gerektirmeyecek yerler istiyorum. O yüzden çok yer görmek yerine tek bir yere gidip orayı güzelce gezmek amacım. Haziranda avrupa soğuk olur mu :( öyleyse tarih de değiştirebiliriz aslında çünkü bir de kalın eşyalarla uğraşmak istemiyorum. Cruise kesinlikle çok güzel olmalı. Çok daha rahattır da dediğin gibi. o da aklımızın bir kenarında olsun. Gemide havuz varsa zaten Eda’yı onun dışında tutmak imkansız olur :) Araştırayım canım o şekild eyapılan turları da. Çok teşekkürler verdiğin bilgiler için.

SadeAnne dedi ki...

Burcu; canım çok sağol içten yorumun için, çok faydalı oldu. Kesinlikle mekandan bağımsız olarak her yer yorucu olacak ama yeme-içme konusu çok önemli. Eda makarna yerken bile problem çıkaran bir çocuk. İlla sulu şeyler olacak ki çiğnemek gibi yorucu bir şeyle uğraşmasın! Mutlaka yer yerde vardır ama bizim mutfağımıza yakın yerler olsa işim kolaylaşır. En azından bir de tadını beğendirmekle uğraşmam. İspanya’yı bu kadar merak ederken Barcelona ile başlamak bana da daha cazip geliyor. uykuyu ise dert etmeyeceğime söz veriyorum sürekli kendime. Çocuk bambaşka bir yere gidecekse uyumak istememesi çok normal olacak. Uyuduğu kadar artık. Birkaç gün neticede. Gece hayatını öğrenemeyeceğiz tabi ki ama bizim de zaten pek takatimiz kalmıyor öyle gece yarılarına kadar gezmeye. Çocuksuzken de aynıyız :) Amacım ailece güzel vakit geçirmek ve bunu yaparken de değişik yerler görmek. Ah şimdi Eda da olsaydı keşke diyeceğimi adım gibi bildiğimden onu bırakmak istemiyorum. Otel ve gezilecek yerlerle ilgili tekrar konuşurum seninle kesinleştiğinde ;) Çok öperim.

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News