http-equiv='refresh'/>

11 Nisan 2011 Pazartesi

Uykusuz gecelere dönüş

Bu keyfimiz kısa sürdü ne yazık ki..Eda 1 haftadır gece uyutmaya götürdüğümde ağlamaya başlıyor. Artık çoğunlukla kucağımda sallayarak uyutuyorum. Geceleri de hiç huzurlu uyumuyor, ağlayarak uyanıyor sık sık uykusundan. İki ihtimale bağlıyorum; ya üst dişlerinden dolayı ya da kötü bir rüya görüp korktuğu için. İkinci ihtimali düşük gördüğüm için üzerinde fazla durmuyorum.
Bazı geceler ikimiz uyuyoruz. Yanımdayken de değişen bir şey olmuyor. Alt dişler çıkarken de benzer şeyleri yaşamıştık ama bu kadar uzun sürmemişti. Üstler daha fazla zorluyor sanırım. Uykuyu bu kadar çok seven ben,geceleri uykusuz kalınca tüm gün ruh gibi dolaşıyorum. Kaç yaştır annenin deliksiz uykuya kavuştuğu yaş? Çok var cevabını ben de biliyorum ama en azından gece 1 sefer uyanayım,o da olur.
Diş çıkartırken her çocuk bu kadar zorlanmıyor. Mesela bende annem hiç sorun yaşamamış. Ne ateş, ne uykusuzluk,iştahsızlık hiçbirine neden olmamış. Kızım uykusuzluk konusunda annesine benzeyeceğine bu konuda benzeseymiş keşke. Aslında eczanelerde satılan jeller var rahatlatmak için; ama dediğim gibi sadece rahatlatıcı özelliği var. Bir süreliğine rahatlatıyor olabilir ama sonrasında yine aynı. Çevremde bu jelleri kullananlar var. ‘Gece ağladığında sürüyorum ve ağlamayı kesiyor, çok memnunum’ diyenler de var. Bense kullanmayı tercih etmiyorum. Neticede uyuşturan bir şey, pek masum bir şey olduğunu sanmıyorum. Cildine merhem sürerken bile ne kadar düşünüyoruz ki bu diş etlerine sürülüyor. Diş hekimi tanıdıklarımıza da sormuştum bu konuyu ve yaptığım araştırmada 3 kişiden ikisi olumsuz bakıyordu bu jellere. Çok kapsamlı bir araştırma olmasa bile çoğunluk benim için önemli :) tabii kendi iç güdülerim de..Doktorumuza sorduğumda ise yine yüzeysel bir cevap aldım; kullanabilirsin ama onun yerine pırasa,soğan verebilirsin kaşıması için. Yani kullansan da olur kullanmasan da..
Kuzucum acı çekmesin ben de bunu istiyorum elbette ki ama nasıl ki gazı varken bir şey yapamıyoruz, en fazla rahatlatması için doğal çaylar veya damlalar kullanıyoruz bu da öyle bir şey. Yaşanacak bir süreç..
Belki de ağrı eşiği denen şey böyle oluşuyor. Herkeste gaz sancısı veya diş huzursuzluğu yaşanmıyor. Bunu yaşayan bebekler belki de ileride ağrıya daha dayanıklı olacaklar kimbilir. Allah bunun gibi her bebekte görülebilen, olağan ağrılardan başka ağrı,sızı,dert vermesin.

0 yorum:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News