http-equiv='refresh'/>

6 Nisan 2011 Çarşamba

Çocuk doktorundan beklentilerim

Çok büyük beklentilerim yok aslında ama nedense şimdiye kadar içime sinen bir doktorumuz olmadı. Aslında doktorumuz tek, ama birkaç alternatif de denemedim değil. Dönüp dolaşıp yine kendi doktorumuza geldim yine de. Doğuma giren doktoru biraz soğuk ve suratsız buldum. Yine de ilk ay kızımı ona muayene ettirdik. Sonrasında birkaç kez telefonla ulaşamayınca aynı hastanede farklı bir doktora götürmeye başladık. Bu seferki bayandı ve çok güleryüzlü,ilgili biriydi. Başlarda memnundum da ama sonraları baktım ben sorarsam cevap veriyor, hiçbir şeyi ayrıntılı anlatmıyor. Yani kısaca biraz üstünkörü buldum. Bu kış öksürük şikayetiyle çok gittik doktorumuza. Boğazı kızarmış, nezle gibi teşhislerle ilaç veriyor. 1 hafta kullanıyoruz, sonra kontrole gittiğimizde bir şeyi kalmamış ilaçları keselim diyor ama öksürük devam. Neyi var? Hiçbir şeyi..Ee niye öksürüyor? Tükürük bezleri fazla çalışıyor dişleri çıktığı için ve genizi dolu o yüzden. Bütün kış öksürdü kuzum,hala da devam ediyor. Belki söylediği gerçekten doğru ama öyle az bilgi veriyor ki insanın aklına oturmuyor tam. Ek gıdalara geçişimiz de bu şekilde oldu mesela. Yasakları saydı, öğünleri saydı geçti. Oysa biliyorum ki bazı doktorlar tarifler bile veriyor.

Beklediğim şeyler kısa kısa şöyle:

-Güleryüzlü olsun. Zaten çocuklar odaya girince bile anlıyor doktora gittiğini, o yüzden doktor da suratsız olursa hiç çekilmez oluyor. Bu anlamda doktorumuz çok iyi.
-En önemli madde tabiki alanında uzman olması. Bu konuda da doktorumuz iyi sayılabilir.
-İlgili olması. Bir an önce muayene edeyim de işim bitsin mantığı olabiliyor malesef. Bu anlamda da memnunum.
-Çok zorunlu olmadıkça ilacı tercih etmemesi.
-Yeterli bilgiyi vermesi. Zaten deneyimli olmayan bizler doktorun ağzından çıkacak her şeyi pür dikkat dinliyoruz. O yüzden ne kadar çok bilgi verirse o kadar memnun ayrılıyoruz. Örneğin ablamın doktoru yedirebileceği ekmek markasını bile önermişti. Bahsettiğim gibi bu biraz eksik bizde.
-Her an ulaşılabilir olması. Çok önemli bence ve bu anlamda da biraz şikayetçiyim. Tamam,cep telefonu var ve çoğunlukla da açıyor ama hastası varsa,ameliyattaysa veya başka bir nedenden ötürü açamadıysa geri dönmüyor. Çok şey istiyorum belki ama bunu yapan doktorlar var neticede.

Doktorlarımızdan Allah razı olsun ve hiçbir zaman ellerine düşürmesin, sadece rutin kontroller için gitmek zorunda kalalım inşallah.

0 yorum:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News