http-equiv='refresh'/>

29 Mart 2011 Salı

Küçük hanımla vazgeçemediğimiz keyif

Uzun süredir gece gezmelerimizi hayatımızdan çıkardık. Annemlerle aynı şehirde yaşamak çok büyük avantaj ama işin başka bir boyutu var; o da Eda’nın gece bensiz uyumaması. Bizim yatakta dönüyor ordan oraya, ara sıra dibime kadar geliyor,yüzümle oynamak istiyor ve tabii ki parmak emerken uykuya dalıyor. Bazı geceler bunun dışına çıkıyoruz. Bu şekilde uyumak istemiyor, yatırınca ağlamaya başlıyor. Yine de yüzden doksan yanımda uyuyor. Erken uyusa belki uyuduktan sonra bir yerlere gidilebilir ama hatunum 10 buçuktan önce uyumadığı için bu da pek mümkün olmuyor. 14 Şubatta yemeğe gitmiştik. Annem anakucağında uyuttum rahat olabilirsin diye aramıştı. O konuşmanın üzerinden yarım saat falan geçince uyanmış meğer, gece uykusu olarak saymamış onu. Bu durumdan şikayetçi de değilim aslında. Tüm gün görmeyince özlüyor belki, yanında olmamı istiyor. Ben de onu izliyorum bol bol, sarılıyorum,seviyorum.  Tek başına bıraksam yatağında bir süre sonra alışacaktır muhtemelen kendi kendine uyumaya yine aynı şekilde ama böyle de memnunum ben. Özlem gideriyorum. Varsın bensiz uyumasın.
Bu uyuma şekli sadece akşamları mümkün. Gündüz kendini sallatmaya devam ediyor. Anakucağında uyutup yatağına geçirirsek de uyanıyor. En yakın zamanda gündüz de alıştırmak gerekiyor. Gündüzleri sesten de çok etkileniyor uyurken. Kapı çalsa uyanıyor mesela. Gözleri açıyor çakmak gibi, yanındaysak ve sallarsak o anda tekrar uykuya dalıyor. Ufakken o kadar televizyon açardım uyuduğunda, ses olsun ki alışsın diye ama sonraları algılar açıldıkça en ufak ses uyandırmaya başladı. Zaten uyku problemi olan bir bebek olduğu için de aman uyusun da ses yapmayayım diye düşündüm hep. Böylece sessizlik arayan bir bebek oldu uyku sırasında. Gündüz uykularımız da bu durumda işte. Şimdi annem Eda’ya bizde bakıyor. Biz evden çıkarken çoğunlukla uyanmamış oluyor. Gün içinde 2 kez uyuyor ve akşamları 10 buçuk gibi yatıyor. Birkaç hafta sonra biz sabahları anneme götürmeye başlayacağız. İşte o zaman erken uyanması gerekecek, saat 7 buçuk gibi. Öyle olunca belki gece uykularını da daha erkene çekebilirim. 10 buçuk çok geç bir saat bu kadar bebek için farkındayım. Daha erken uyutmak için denemelerim de oldu ama ne yaparsam yapayım o saatten önce uyumadı. Düzenimizi uyku saatlerini biraz öne çekerek değiştirsek iyi olacak aslında.

0 yorum:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News