http-equiv='refresh'/>

17 Mart 2011 Perşembe

Anne sütünün saklanması

Çok değerli, bebeklerimiz için en faydalı şey olarak gördüğümüz anne sütü günümüzde süt pompaları sayesinde sağılıp belli koşullarda saklanabiliyor. Ben doğumun hemen ardından sağma işlemine başladım ve hala devam ediyorum. İlk günlerde kolostrum sütü çok değerli olduğundan ve bebek de göğsü boşaltamadığından 10 cc bile olsa mutlaka süt sağmıştım. Sonraki aylarda çok şükür ki sütüm boldu ve sonraki ayları düşünerek bol bol stoklamıştım. Buzluğun büyük kısmı sütlerle doluydu hatta. İşe başladıktan sonra 1 ay içinde tükendi hepsi, çünkü daha Eda 5 aylıktı ve ek gıdalara geçmemiştik tam anlamıyla. Bu sütler sayesinde hiç mama vermek zorunda kalmadık. Katı gıdalara geçişle birlikte tükettiği süt miktarı giderek azaldı. Şimdi 8 aylık ve sadece 100 cc süt içiyor. Az emmesi, benim gün içinde sütü sağmamam tüm bunlar benim sütümü azaltan şeyler oldu. İşin doğrusu sağıp buzluğa attığım sütlerin son zamanlarda bozulması da beni bu süt sağma işinden soğuttu. O kadar çaba göstererek sütü sağmakla uğraş, onu iş yerinde muhafaza etmeye çalış, ama sonunda buzluktan çıkardığında kötü kokusundan dolayı lavaboya dökmek zorunda kal. Çok moral bozucu.

Ben "Lansinoh" markasının süt poşetlerini kullanıyorum. Sitelerinden süt saklama koşullarını alıntı yaptım aşağıda. Aslında tüm bu şartlara uygun muhafaza ettim. O nedenle de bir kısmının normal olup bir kısmının bozulmuş olma sebebini de bir türlü anlayamıyorum. Bunu Lansinoh'a da ilettim ama henüz dönüş olmadı.







"Anne sütünü saklamanın ana hatları: 









   










 Sağlıklı bebekler için, anne sütü, 19 - 26 °C oda sıcaklığında altı saate kadar tutulabilir. (LLLI 2008) 










 Buzdolabında 4 °C ve altında 72 saate kadar saklanabilir. (LLLI 2008) 










 İçinde buzluk olan tek kapılı bir buzdolabınız varsa, anne sütü buzlukta iki haftaya kadar saklanabilir (buzdolabı kapağının sürekli açılıp kapanması nedeniyle). (Emzirme Yanıtları Kitabı / Breastfeeding Answer Book, LLLI 2003) 










 Eğer iki kapılı ve buzluklu buzdolabınız varsa, anne sütü, buzluk bölümünde 3 - 4 aya kadar saklanabilir. (Emzirme Yanıtları Kitabı / Breastfeeding Answer Book LLLI 2003) 










 Derin dondurucuda sürekli 0º F (-18°C) de altı ay süresince saklanabilir. (Lawrence and Lawrence Breastfeeding, A Guide for the Medical Profession) 










 Eğer sakladığınız anne sütü hakkında sorularınız veya endişeleriniz varsa, sütü atınız ve bebeğinize içirmeyiniz. 









   









 Ne tip bir kap kullanılmalıdır? 









   









 Buzdolabına, buzluğa veya derin dondurucuya konulan süt için şu kaplar önerilir: 










 Kalın ve sert kapaklı, hava almayan ve sıkı kapanan, plastik veya cam kaplar. 










 Derin dondurucu ve buzluklar için süt torbaları; bunlar özel olarak insan sütünü saklamak için üretilmiştir.  










 Tek kullanımlık biberon torbaları önerilmez.  








  









   









 Anne Sütü Nasıl Ilıtılır? 









   










 İdeal olan, donmuş sütün çözülmesini beklemektir. 










 Eğer ısıtma gerekiyorsa, kabı veya torbayı, sıcak akan çeşme suyu altına tutarak, sütü ılıtın. 










 Sütün ısısını asla kaynama noktasına getirmeyin. Donmuş süt çözülme aşamasında ekşi kokuyorsa, sütü dondurmadan önce, kabı sıcak buhar veya sıcak su altında haşlamak tavsiye edilir. (İçinde yüksek Lipase bulunan anne sütü dondurulduktan sonra ekşi kokabilir. Süt kabını, sıcak su veya buhara tutmak, bu ekşi kokuyu engeller.) 










 Isısını ölçmeden önce, anne sütünü, kabı içinde hafifçe döndürünüz, çalkalayınız. Üstte biriken kaymak kısmı, bunun sonucunda bütün süte dağılacaktır. (Saklanan sütün kaymak ve sıvı süt olarak ayrışması normaldir.) Kabı çok hızlı ve kuvvetli şekilde çalkalamayınız. Bu, anne sütünün içinde var olan değerli ve gerekli bir takım canlı maddeleri zedeleyecektir.  










 Anne sütünü ısıtmak için asla Mikrodalga fırın kullanmayınız. 









   









 Çözülmüş Anne Sütü 









   










 Eğer anne sütü önce dondurulmuş, sonra gene buzdolabının içinde çözülmüşse, 24 saat içinde tüketilmek üzere buzdolabında tutulabilir. Ancak süt kabının açılmamış olması gerekir.  










 Eğer buzdolabından çıkarılıp eritilmişse, dört saat içinde kullanılması gerekir. 










 Çözülmüş anne sütü tekrar dondurulmaz.  









 Biberon içinde tutulan artık anne sütünün bir sonraki beslenmeye kadar güvenli bir şekilde saklanabilip saklanamayacağı, aksi takdirde atılması gerekip gerekmediği bilinmemektedir. "

0 yorum:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News