http-equiv='refresh'/>

27 Eylül 2012 Perşembe

Benim Gelinlik Hikayem

Zevkler ne çabuk değişir. 3 sene önceki fotoğraflara bakarken “bunu nasıl giymişim, o saçlar ne hal öyle” diye düşündüğümüz çok olur. Hızlı değişen modanın da etkisi var bunda ama zevklerimiz de hiç durduğu gibi durmuyor. Şimdi 4 yıl önceki gelinlikli fotoğraflarıma bakarken hemen hemen aynı hislere kapılıyorum.

Gelinlik konusunda nettim ben. Sade anneyim ya, o zamanlarda bir tek “anne”si yoktu. Gelinliğim de elbette sade olacaktı. Hatta gelinlik gibi değil, daha çok elbise gibi olacaktı. Tülin Şahin’in nikahının hemen ardından çekilmiş bir fotoğrafını görmüştüm gazetede. İşte aynen ona benzer bir modeli olacaktı elbise görünümlü gelinliğimin.
O zamanlar internet var, baya da içindeyim ama bu denli bir arşive sahip değil. Bilgiye ulaşmak bugünkü kadar kolay da olmuyor, en azından bugüne göre sınırlı. Arama yaptığımda sadece bu resim çıkıyordu ve boydan olmadığı için istediğim detayda göremiyordum modeli. Geçenlerde Tülin Şahin twitter’da aynı gün bu gelinlikle çekilmiş fotoğrafını paylaşmış. Bir iç çektim tabi. Twitter olsaydı 2008’de ben ne yapar eder kendisinden alırdım birkaç fotoğraf.  Aaah ah, olanaklar ne kadar kısıtlıymış. Neyse zaten başka bir sebepten ötürü hiç alakasız bir modelle çıktım sevenlerimin karşısına.

Sebep ne derseniz çok basit. Türk insanının en çok yaptığı iki şey: gaza gelmek ve etki altında kalmak. Bu elbise ve babet fikrime herkesin karşı çıktığını tahmin edersiniz. Yaa bir de babet işi var, topuklu ayakkabıyla aram çok iyi olmadığı için saatlerce ayaklarıma eziyet edemem düşüncesi içindeydim. Boy olarak da kendime uygun birini bulmuştum ne olsa, aramızdaki boy farkı öyle abuk bir görüntü oluşturmuyordu. Benim evlenmeden önce de, evlilik kararı aldıktan sonra da düğünümde giyeceklerimle ilgili fikrim tam olarak böyleydi.


Sigara içilmez uyarısı benim için bir gelinlikte olmazsa olmazdı 


Boydan, takısız bir fotoğraf bulamadım bu bilgisayarda, hayal gücünüzle tamamlayın siz gerisini :)

-Hayatta 1 kere evleniyorsun, şöyle güzel bir gelinlik giymek varken ne elbisesi!
-O modelde elbise başka düğünlerde de giyersin, kendi düğününde gelinlik giy!
-Prenses gibi olursun valla gelinlik içinde.

Vs.vs.Etkilendim. Doğru söylüyorlar yaa, başka zaman da giyerim ben öyle bir şeyi dediğim an Tülin Şahin’in resmi uçtu gitti aklımdan. Bir de Buket ablamın gelinlikçisi yüzünden oldu bu. Onun gelinliğine bayıldım. Tabi düğünleri biz evlenmeden önce olduğu için sadece resimlerini gördüm ama muhteşemdi. Sonra aynı moda evinin o yılki modellerine baktım. Elbise de neymiş, ben kesinlikle gelinlik giymeliydim! Hepsi birbirinden güzeldi. Her genç kızın hayali gelinlik beni de etkisi altına alıvermişti. Bir gelinlik için taaa İstanbul’a, Kadıköy’e kaç kere gittim hatırlamıyorum. Provalar için o kadar yol çektim düşünün. Üstelik servet ödendi o gelinliğe. Şimdi Buket ablamınkiyle birlikte Gündoğan’da bir gün bana el süren olur mu umuduyla bekliyor. Tek tesellim hem nikahta hem de düğünde olmak üzere iki kez giymiş olmam. Yok, yine de teselli bulamıyorum, nafile.

Oysa şimdi hep sade gelinlere hayranlıkla bakıyorum. Nikah mı tazelesek acaba :)

HB

6 yorum:

Gulcin dedi ki...

tamamini goremedim ama gordugum kadari cok guzel be SadeAnne sen de oyle :)
ve evet nikah tazelenir yine giyilir istenenler bence hepimiz yeniden giyelim :)

sezobigo dedi ki...

:))çok güzel bir gelinmşsin o gerçek sen yine gaza gelmişsin ben kayınvalidem ve görümcem yoruldu diye en sonunda(4-5 saatin sonu)hemencecik secmiştim gençlik-cahillik kol geziyodu damarda sanırsan-m yoksa açıklaması yoktu benimkininde ayy bbide gözümü maviye boyadılar hemide ne boya 3 gün ellemesem çıkmayacak cinsinde:(
gerçi gelinlik çok kötü olamsada içime sinen yada şimdiki aklımla seçtiğim gelinlik değildi ,şimdi 2 kişiyi ben biliyorum artık anlar kime verdi bilmemdiğim insanlar giydi en azından işe yaradığı için içim rahat .
bende eşime derim 10 yıl bitti 20. yılda tekrar yapalım bişeyler diye o zamn da gelinlik giymem herhalde hoş eşimi de nasıl ikna edeceksem nefret eder güğünlerden:)

Cucu dedi ki...

cok güzelsin massallah:) ah o etkiler,etkileyenler...6 sene oldu benimde ama hala gelinlik gördügümde ahh diye ic geciririm bende.Sen 5. bende 10.senemizde bi güzellik yapsak mi ;) sevgilerrrr

SadeAnne dedi ki...

Gülçin; çok teşekkürler. Alt tarafı çok kabarık değildi neyseki, o açıdan kararlılığımı sürdürmüştüm :)

sezobigo;çok teşekkür ederim.Ne güzel, başkalarına vermek çok mantıklı.Eskiyen bir şey değil, birkaç saat giyiliyor sadece. Sadece 1 defa temizletmek yeterli. Başkalarıyla çıkılan alışverişten nefret ederim ben de,sonu hep aynı olur.Gönlüne yatmayanı alırsın.Yine de çok güzel bir gelin olmuşsundur eminim.

Cucu;çok teşekkürler. Şu anda ne kadar güzel gelinlik modelleri görüyorum internette. 5 sene sonra da onlar mı hoş gelmeyecek acaba...

Tüm bayanların ortak yorumu; nikah tazelemenin güzel olacağı :))

ZeyneP dedi ki...

Ben de istediğim gibi bir düğün yapamamıştım. 5. senede nikah tazeleyip bu sefer harbi bi düğün yapçaz :D
Bence sen de yap. İçinde kalmasın. Sonra kızına "Sade gelinlik" giymesi için baskı yaparsın, o şatafatlı bir şey giymek isterken (:

SadeAnne dedi ki...

ZeyneP; düğünüm çok güzeldi aslında. Ege düğünlerini tanıma şansını kendi düğünümde buldum. Bunaltıcı sıcak hariç her şey çok güzeldi. Gelinlikten yana biraz sıkıntım var işte ama neyse oldu bitti artık. Eda'ya karışmam heralde, ama şimdiden "sade" yetiştiriyorum onu da :)

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News