http-equiv='refresh'/>

3 Eylül 2012 Pazartesi

Bülbülüm gel de dile

Artık benim de kızım konuşmaya başladı. Konuşmaya başladı dediysem öyle herkesin anladığı dilden değil aksine sadece bizim anlayacağımız şekilde konuşuyor. Birçok kelimesi öyle. Şifre var şimdilik ama bence en eğlenceli kısım burası. Bir yandan farklı söylediği kelimeleri düzeltmek istiyorum bir yandansa çok sevimli geliyor. Ömür boyu böyle söyleyecek değilya, eninde sonunda doğrusunu öğrenecek diyorum.

Bu keyifli dönemin bana anı kalması için birkaç konuşmasını kaydetmeye karar verdim.

Suna ablası ve Azeri kızı Eda arasında geçen minik dialog:
S:Edaaa senin adın ne?
E:Mmmm,men, menim adımı biyemedim.


Eda’nın burnu yolunmaktan yara olmuştur ve herkes ne olduğunu sormaktadır. Ben “yoluyor kendisi, iyileşmiyor bir türlü” cevabını vermekteyimdir soranlara. Geçen gün Ayça ablası direkt Eda’ya sorunca ne olduğunu verdiği cevap şöyle olmuştur:
-Kendim yoldum


Eda çocuk dergisine bakarken çeşit çeşit oyuncaklar görür ve bir tanesini bana göstererek sorar:
-Anne bana onu alabiliysin anne?
Böyle deyince insan nasıl almaz ki!!


Banyo yaptıktan sonra saçlarımı ıslak halde gören Eda yanıma gelir ve saçlarımı elledikten sonra şöyle der:
-Saçların ipek ipek anne


Sokaktan geçen eskiciyi duyan Eda’nın tepkisi:
E:O ne?
H:Eskici kızım, eski eşyaları satıyor.
E:Men ondan hiç kokmuyom anne. (Buradan anlıyoruz ki korkmamış gibi yapıyor)


Gecenin kör karanlığında uyurken seslenen Eda ve babası arasında geçen konuşma:
E:Anneee düt! (anne süt ver diye emretmektedir.)
B:Anne uyuyor kızım şimdi (anne o saatte süt vermek istemememektedir ve babaya bu cümleyi söyletmiştir)
E:Babaaa düt!


Yine babayla yaşanan bir dialog şöyle..Tatildeyken hep beraber yazlıktayız. Gökhan, Bingöl’den geldiği gece hepimize hediyeler vermektedir. İlk maaşıyla abilerine ve yengelerine hediyeler almıştır sağolsun. Abimler de Gökhan’a çalışma hayatına başladığı için hayırlı olsun hediyesi verir. Bizim düşüncesizliğimiz Eda tarafından yüzümüze vuruluro gece. Şöyle ki; Gökhan Bahadır’a ve bana hediyesini verdikten sonra Eda babasına soruyu yapıştırır:
E:Baba biz ne aldık amcaya hediye?
B:Mmm şey kem küm


Beni farklı bir şey yaparken görmeyedursun. Hemen tepki aynı:
-Anne yapoşun? (napıyorsun)


Eda gece uyanma işini abartır ve sırf masal anlattırmak için uykusunu bölüp bana şöyle der:
-Edayı anlat anne (masalda mutlaka Eda karakteri olacaktır)
Uykulu uykulu bir şeyler uydururum. Eda şöyle yapmış, buraya gitmiş, denize girmiş vs. Eda kısa bulur masalımı ve yeterli gelmez bu kadarı.
-Babayı anlat anne!

4 yorum:

Adsız dedi ki...

canım mine ile beni ikizleştirip daha şimdiden "öteki nerde" diyebildiğini yazmayı unutmuşsun :))

SadeAnne dedi ki...

Ay o çok komikti canım :)) Sana Mine, Mineye Suna iyi karıştırdı o gün. En sonunda uğraşmayıp "öteki"ye çevirdi :)

AdanınAnnesi dedi ki...

Darısı başımızaa inşallahh

SadeAnne dedi ki...

Aminn, çok sevimli oluyorlar böyle yarım yarım konuşurlarken. Keyifli bir dönem kapınızda sizin de.

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News