http-equiv='refresh'/>

27 Eylül 2011 Salı

Cevizli Kek

Yemek tarifinin bu blogda ne işi var diye düşünülür kesin. Böyle pratik ve güzel tarifleri çocuklardan dolayı zaman sıkıntısı yaşayan annelerle, daha doğrusu mutfakta çok zaman geçirmeye fırsat bulamayan herkesle paylaşmak istedim.



5 yumurta (yumurtalar orta büyüklükteyse. Eğer çok ufaksa 6 tane koyuyorum veya çok büyükse 4 tane)
1 su bardağından 2 parmak daha az toz şeker
1 su bardağı ceviz
6 yemek kaşığı un (5 kaşığını tepeleme, sonuncuyu daha az koyuyorum)
1 paket kabartma tozu ve vanilya

Ceviz fazla olduğu için ekstra yağ koymaya gerek kalmıyor.




Hazırlanışına geçersem; yumurta ve şekeri köpürene kadar çırpıyorum. Epeyce kabarması gerek, o yüzden mikserle ve yüksek hızda çırpmak lazım. Burada mikserle işimiz bitiyor. Geri kalan malzemeyi tahta kaşıkla karıştırıyoruz. Tahta kaşık olması önemli çünkü aksi halde yumurtayı köpürtmenin anlamı kalmıyor. Önce çekilmiş cevizi ekliyoruz. Ceviz isteğe göre toz haline getirilmeyip biraz daha iri bırakılabilir ağıza gelecek şekilde. Cevizden sonra un,kabartma tozu ve vanilyayı bu karışıma eleyerek ilave ediyoruz. Yine tahta kaşıkla karıştırmak gerekiyor. Kek kalıbını margarinle yağlayıp kekin kalıba yapışmaması için hafif un serpiştiriyoruz. Karışımı kalıba döktükten sonra 170 derecede fırına veriyoruz. Ben keki yapmaya başlarken fırını açıyorum ısınması için. Zaten çok basit bir tarif olduğu için ısındığında bitirmiş oluyorum. Fırına koyduktan sonra sık kontrol etmekte fayda var. 15-20 dakikada pişiyor çünkü. Klasik kontrol olan kürdan batırma yöntemiyle kontrol ediyorum. Kürdan temizse tamamdır J
Fırından çıkardıktan sonra kalıptan hemen çıkmıyorsa ıslak bir havlunun üzerine kalıbı koyup bir süre bekletince daha kolay çevriliyor.



Çok az malzemeli, içinde yağ olmadığı için nisbeten sağlıklı, yapımı sadece malzemeleri koyup karıştırmaktan ibaret olan bu kek çok da lezzetli oluyor. Tavsiye ederim.

HB

2 yorum:

Deli Anne dedi ki...

Immm.. nefis görünüyor..

SadeAnne dedi ki...

Teşekkürler Deli Annecim. Senin pofidik pankeklerden deneyeceğim hep aklımda ne zamandır.

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News