http-equiv='refresh'/>

5 Aralık 2014 Cuma

Hamilelikte yeme yasakları

Hamileliğin doğasına uygun değil ki bu. Hamile dediğin istediğini, canı çektiğini yer. Öyle olmuyor işte. Benim kendi adıma yemekten kaçındığım şeyler şöyle:

-Kola gibi asitli içecekler
Yazın çok canım istediğinde içmiştim ama tüm hamilelik boyunca 3-4 defayı geçmeyecektir.

-Alkol
Doktor çok canın çekerse şarap içebilirsin demiş hamile bir arkadaşıma. Ben de hamile olduğumu bilmeden birkaç kadeh şarap içtim tatilde. Fakat öğrendikten sonra ağzıma bile koymadım. Zaten normalde de çok tüketen biri değilken hamilelikte gereksiz buldum işin doğrusu.

-Çiğ et
Pişmemiş, içi pembe pembe et görünce zaten yiyemem de Carpaccio denen o nefis şeyden mahrumum ya işte o dokunuyor kanıma. Tabi sucuk, salam, sosis gibi şeyler de çiğ olarak tüketilmemeli. Hatta hiç yemesek en iyisi, içinde bir dünya katkı var. Çiğ yenmesi hamilelikle de alakalı değil sadece, normalde de sağlıksız. Ben ufakken çok yerdim bunlardan ve kurt olmuştu karnımda bu yüzden. Zaten benim geçmişim çok karanlık bu konuda. Şimdi Eda’ya bıkbıklıyorum ama zamanında anneanneme okul çıkışı hep patates kızarttırır, ekmeğime mayonez sürdürürdüm. Sağlıksız beslenme konusunda üstüme yoktu. Hamilelikte bir tek sucuk yiyorum. O da marketten değil, annemler sağolsun Bigadiç’te bir kasaptan alıp göndermişler. Nefiss. Mümkün değil bir zararı yoktur.

-Çay, kahve
Çay neredeyse hiç içmiyorum. Bayılarak içmediğim için benim için vazgeçmesi kolaydı. Kahve ise şöyle.. İşteyken çay molalarına indiğimizde ıhlamur içmekten fenalık geldiği noktada bol sütlü nescafe içiyorum. Zaten rengini görseniz kahve olduğuna inanmazsınız. O da günde bir tanecik. Sanırım zararı yoktur.

-Yüksek civa içeren balıklar
Dip balıklarını hiç sevmem esasında. Barbun mesela çok fena kokar bana. Midye filan da hiç yemiyorum. Sadece kalamar konusunda çok bilgim yok. Hamilelikte sakıncalı mıdır bilmiyorum ama kırk yılın başında dışarıda balık yerken abandığım için sorun olmadığını düşünüyorum. Ton balığı da örneğin yüksek civa içeriyormuş. Öğlen yemeği kötüyse ben hemen ton balığına başvuruyordum, yanlışmış.

-Taze peynir
Arkadaşlar Güneydoğu Anadolu gezisinde zehirlenmişti taze peynirden. O olaydan sonra kendisine karşı mesafeliyim. O nedenle hamilelikte tamamen uzak duruyorum. Önemli aslında bu konu. Pastörize edilmemiş sütten yapılan peynirlerde erken doğum veya düşüğe neden olan bir bakteri bulunuyormuş. Aman evlerden uzak.

-Bitki çayları
Hamilelikte bitki çayı tüketirken iyice araştırmak lazım. Örneğin adaçayı yasaklı. Söktürücü etkisi var, ayrıca rahim kasılmalarını uyarabiliyormuş.

-İyi yıkanmamış sebze,meyve ve yeşillikler
Eğer sirkeli suda bekletme şansım yoksa meyvenin çok sevdiğim kabuğunu soymak zorunda kalıyorum. Yeşilliklerin dışarıda nasıl yıkandığı belli değil, çok dikkat etmek lazım buna da. Güvenilir bir yer değilse hiç yememek en iyisi. Eh anam ya her şeyi evimden taşımam lazım benim bu durumda. Pratikte nasıl mümkün olsun..




Tüm bunlara dikkat ederken bir yandan da tatlı krizlerimin önüne geçemiyorum. Ben de kendime her gün bir tatlı yeme hakkı verdim. Misal dün annem mozaik pasta yapmıştı, nasıl yemem. İşte bari ben de kendime hak vereyim dedim. Yerken kendimi suçlu hissetmem en azından.

HB


0 yorum:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News