http-equiv='refresh'/>

18 Aralık 2014 Perşembe

Çocuk Kitabından Beklediklerim

Çocuk kitabı seçerken dikkat ettiğim şeyleri sıralayacağım, ancak çoğu zaman internetten kitap alışverişi yaptığım için bunların kimisini öngöremiyorum. Kitap gelip okunduğunda görüyorum kimisinin beklentimi karşılamadığını. Bunu çok yaşamamak için kitabı almadan önce BDK (Bir Dolap Kitap) yorumlarını okuyorum. Zaten onların önerdiği bir kitapsa hiç sorun çıkmıyor.

Nokta


-Çizimlerin yetenekli ellerden çıkmış olması.

Bazı kitaplarda koca sayfada 1 cümle yazıyor ama öyle çizimler var ki verdiğin paraya acımıyorsun. Çocuk da daha okuma bilmediğine göre gözü hep kitabın resimlerinde. Dolayısıyla çizimlerin itina ile yapılmış olması önemli.

Küçük Kara Balık


-Resimsiz sayfanın olmaması.

4-5 yaş grubu resimleri bol kitapları daha çok seviyor. Küçük Kara Balık okurken sırf bu yüzden biraz zorlanmıştım dikkatini toplu tutmak için. Ben okurken bir yandan çizimleri takip ediyor ve hayal gücü devreye giriyor belki de. Çünkü her kitapta bir karakter seçip “anne bu ben olucam” diyor.

Balık Tutma Dersi



-Çizimlerin anlaşılır olması.

Balık Tutma Dersi şahane bir kitap, verdiği mesaj, diyaloglar çok güzel. Çizimler ve sayfa kalitesi de öyle. Ancak sayfa içinde birden fazla kareye yer verilmiş ve bu nedenle çocuk sıralamayı anlamıyor okurken. “Anne hangi resimdeyiz şu an” diye soruyor bana. O nedenle ben de parmağımla okuduğum kareyi gösteriyorum ve o şekilde izliyor.


-İmla kurallarına uygun, anlaşılır bir Türkçe ile yazılmış olması.

Zaten buna uygun olmayan bir sayfa yakaladığımda o kitapla aramdaki bütün ilişki soğuyor. -de,-da,-ki eklerini doğru kullanmamışsa örneğin sinirim hopluyor. Kitap yazan birinin hele böyle bir hataya asla hakkı yok diye düşünüyorum. Okullarda ikinci bir dil okutulmasından çok daha önemlisinin anadilimizin doğru öğretilmesi olduğunu düşünüyorum. Biz daha bunu yapamıyoruz ki başka bir dil öğretelim.

Külprensi

Eğlenceli kitaplardan...

Bebek Aşağı Bebek Yukarı. Mesaj içerikli kitaplardan...


-Eğlenceli bir hikaye içermesi.

Mesaj içerikli kitaplar güzel oluyor. Bazen bin kere anlatamadığımız şeyleri kitaplar sayesinde öğretiyoruz. Ancak bazı kitapları da hiç öyle kaygılara girmeden sırf gülmek için okumak ilaç gibi geliyor. Anne-kız kitap okurken kikirdemek gibisi yok.


HB

2 yorum:

AdanınAnnesi dedi ki...

sanırım 2yıl önceydi.. Sayfaları yırtılamayacak kadar kalın olan bir kitap almıştım...

Bugün sayfaları hala yırtılmadı ama içindeki masallar o kadar kötü ki.. Acaba yırtılsamıydı dediğim oldu :))

İyi okumalar.. Anne kız kitap okumak çok keyifli...

SadeAnne dedi ki...

Bazı masallar çok fena, okurken bir duraksıyorsun. O nedenle eğer kendim araştırıp almadıysam mutlaka önden okuyorum Eda'ya okumadan. Evet çoook keyifli :)

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News