http-equiv='refresh'/>

10 Aralık 2014 Çarşamba

Cevizli Tahinli Çörek

Bu tarifi görünce hemen haftasonu gelsin istedim denemek için. Tahinli tarifleri çok seviyorum, hamur zaten olmazsa olmazım. İnsan sevdiği yemekleri güzel yapıyor, inanıyorum buna. Ölçüler çok yerinde, sevgiyle yaptığınızda harika olacağının garantisini veriyorum. En güzel pastanelerde yediğim çöreklerden daha lezzetliydi. Sıcacıkken yerseniz hele daha da mis.

Tarif daha detaylı ve daha bol fotoğraflı olarak burada var. Benim aklıma fotoğraflamak gelmemiş. Çok iddialı değildim başlarken ama tadıyla karşılaşınca bloga da eklemek istedim.
6 adet çıkacak şekilde bu ölçüleri kullandım ben de. Eğer kalabalık bir gruba yapacaksanız yumurta yine 1 tane kalacak şekilde diğer malzemelerin iki katını kullanabilirsiniz.

Malzemeleri:

½ bardak ılık süt
¼ bardak zeytinyağı
1,5 yemek kaşığı toz şeker (tepeleme olmalı)
½ çay kaşığı tuz
½ paket kuru maya
1 yumurta
2-3 bardak un (göz kararı koyduğum için emin değilim ama 3 bardak kullanmış olmalıyım)
1 yumurta sarısı (üzerine sürülecek)
Susam

İç harcına:

1 bardak tahin
4 kaşık toz şeker
İri dövülmüş ceviz

1,5 bardak un, şeker, tuz ve mayayı karıştırdım. Süt, yağ ve yumurtayı ekleyip yoğurmaya başladım. Yavaş yavaş kalan unu ekledim. Elime yapışmayacak kıvama gelene kadar un ilave ettim. Orijinal tarifte bu hamuru 15 dk dinlendirip şekil vermeye geçiliyor ve sonra tekrar mayalanması için bırakılıyor. Ancak ben Eda’yı baleye götürmek zorundaydım. O nedenle 1,5 saat kadar dinlendi ve mayalandı. Geldiğimde önce iç harcını hazırladım. Tahin ve şekeri karıştırdım. Diğer yanda cevizi çok ufalanmayacak kadar blenderdan geçirdim.

Hamuru 6 eşit parçaya bölüp hepsini sırayla unladığım tezgahta incelecek kadar dikdörtgen şeklinde açtım. Elinizin yatkın olmasına gerek yok, çok kolay açılan bir hamur.

Açtığım hamurların içine 2 kaşık kadar tahinli karışımdan sürdüm. Çok kenarlara getirmemeye çalıştım ki kenarlardan sızmasın. Tahinin üzerine ceviz serptim, biraz bolca tuttum cevizi, daha güzel oldu. Dikdörtgen hamuru rulo şeklinde sarıp iki ucunu tahinin akmaması için büzdüm. Tüm hamurları bu hale getirdikten sonra sonraki aşamaya geçtim. Hamurları iki ucundan çekerek biraz uzattıktan sonra gül böreği gibi doladım. Biraz gevşek yapmakta fayda var.


Yağlı kağıdın üzerine dizdikten sonra yumurta sarılarını üzerlerine sürdüm ve susam serptim. Önceden ısıttığım fırında 190 derecede alt-üst kızarana kadar pişirdim.


0 yorum:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News