http-equiv='refresh'/>

19 Mart 2012 Pazartesi

Uyku saatleri

Her çocuğun uyku saati farklıdır, her ailenin bu konudaki doğruları da öyle. Bazıları çocuk dediğin uyuyarak büyür diye erken uykuya yatmasını tercih eder, çocuğu bu şekilde alıştırır. Bazılarıysa çok takılmaz, geç yatmasına müsaade eder. Anne-baba ne zaman yatarsa o saatte uyuyan çocuklar var. Çocuk dediğim de 1-2 yaşında yumurcaklar. Bizim nihayet oturan bir uyku düzenimiz oluştu artık 18. ayda. Saat 21:30 da yatağa giriyoruz. Eğer çok uykusu gelmemişse saat 10’u buluyor uyuması. Ama uykusu yok daha deyip yatma saatini ertelemiyorum. Sabah da 7:00-7:30 arasında uyanmış oluyor. Bazı günler bunun dışına çıkıyoruz elbette. Eda uyumamak için inat ediyor, mesela evde misafir varsa yatmak istemeyebiliyor. Yine de genel olarak düzeni böyle belirledik. 2 yaş sendromuna takılmadan sürer umarım.

“Human growth hormone is secreted during sleep, when awake more than three times, while the immune system is in constant growth and development in a gradually improving. Enough sleep can make the baby to recuperate, store energy, and promote physical development, but also helps the nervous system and strengthening the immune system.”  *
Özetle; büyüme hormonunun uyku esnasında salgılandığını, yeterli uykunun bebeğe enerji sağladığını ve fiziki gelişimini arttırdığı gibi sinir sistemine yardımcı olup aynı zamanda bağışıklık sistemini de güçlendirdiğini söylüyor.
Uyusun da büyüsün diye boşuna dememişler yani. Dişler de bu yüzden geceleri daha çok huzursuz ediyor zaten çocukları.


Çocukları nisbeten daha erken uyutanlar veya geç saatte uyumasında sorun görmeyenler için merak ettiğim birkaç şey var aslında.

1.grup**19:00-20:00 arasında uyuyan çocuklar


Bir de uyku uykusunun mayasıdır derler ki o da çok doğru. Eda’da buna tanık oluyorum. Örneğin gündüz uyumadıysa o gece kabusa dönüyor. Gündüz uyutmazsan gece daha güzel uyur, kesinlikle yalan.


Bu saatlerde uyuyan çocukları takdir ediyorum. Aklıma takılan anne-babaların buna nasıl bağlı kalmayı başardıkları. Bu düzene alıştırmak kolay değil. O sebeple anneyi kutlamak lazım,bu ayrı ama bir de buna her gün sadık kalmak daha bir zor. Bu saatlerden sonra dışarıda olmamak lazım. Başka bir eve misafirliğe gidildiğinde, hadi 1 saat esneme payı olsun, erken kalkmak lazım. Ben bile 9:30 da yatmasına rağmen bu konuda sıkıntı yaşıyorum. 10:00 gibi kalkıyoruz gittiğimiz yerlerden. Bu sefer de çok erken gidiyorsunuz eleştirileri alıyoruz. Çocuk olunca böyle, yapacak bir şey yok. Belki de erken uyuyan çocuklar bizim kızdan farklı olarak gittiği yerde uyuyordur. Bizimki başka yerde imkansız uyumaz. Zaten uyusa bile biz birlikte yattığımız için gittiğimiz yerde pek mümkün olmaz.

Bizim için bu düzen zaten uygulanabilir değil aslında. Hatta çalışma saatleri/eve ulaşma saati düşünüldüğünde çalışan hiçbir annenin bu düzeni kullanması mümkün değil herhalde. Saat 19:30’da eve gidiyorum ve Eda’yı anca 1-2 saat görebiliyorum. Anneler kendi yaşam biçimlerine göre seçiyorlar biraz da çocuğun uyku saatlerini. Onunla vakit geçirme ölçüsünde öyle de olmalı zaten. Ama sürekli gezen, evde durmayan bir ailenin benim yaşam biçimim böyle diyerek çocuğu geç yatırması, ya da düzen oluşturmaması ne kadar doğru bilemiyorum.


2.grup**22:30’dan sonra uyuyan çocuklar

Televizyonda çocuklara iyi geceler mesajı saat 21:30’da çıkıyor. Bekli yukarıdaki düzeni tutturmuş anneler için bu saat bile geç geliyordur. Benim için sınır 22:30. Bu saatten sonra etrafta dolanan çocuklar olmamalı bence evde. Dışarı çıkmışsındır, o gün rutinin dışındadır, olabilir. Ama bunun dışında çok doğru bulmuyorum. Geç yatan çocuk geç uyanıyor haliyle. Bu sefer okula başlayınca bu saatleri değiştirmek zor olmayacak mı? Üstelik çocuk da anneyle birlikte geç yatıyorsa annenin hiç kendisine zamanı kalmıyor demektir. Hadi dizi saatlerini ben de kaçırıyorum çoğu zaman ama oturup bir film bile izlemeye vakit bulamaz. Ben Eda uyuyunca böyle şeyler yapıyor muyum? Genellikle hayır, gün içinde pestilim çıkmış olduğu için ben de uyumayı tercih ediyorum. Ama en azından istesem yapabilirim. 



Ben düzenimizin değişmemesini yeniden dileyerek, halimizden memnun olduğumuzu söyleyebilirim. Eda başka yerde de uyuyan bir çocuk olsaydı iyiydi ama ne yapalım o bize ayak uydurmadıysa biz ona uyduracağız. Misafirliğe erken gidip eve erken dönmeye devam.



Bebeklerin yaşlarına göre günlük uyumaları gereken süreler bu tabloda gösterilmiş. Bizimki 2 saat eksik uyuyor buna göre. **





HB

0 yorum:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News