http-equiv='refresh'/>

5 Temmuz 2011 Salı

Birkaç saatlik eğlencenin tehlikeleri

Anne olmadan önce eleştirdiğim bazı şeyleri şu an kendim de yapıyorum. Mesela kızdığım, zorla yemek yediren annelerden biriyim ben de artık, yemezse yemesin diyemiyorum. Sonra uyumayınca “bugün de uyumasın bir şey olmaz” demeyi de başaramadım; önceleri robot mu bu çocuk her gün aynı saatte uyusun diye bilmiş bilmiş konuşurdum halbuki. Bazı şeyleri anlamak için anne olmak gerekiyormuş,orası kesin. Lakin anne olmama rağmen anlayamadığım bir şey var. O da bebeklerini havuza sokan anneler. Eğlenceli olduğu muhakkak ama tehlikelerini düşündükçe eksik kalsın böyle eğlence diyorum. Oturulan ev müstakilse ve havuzu varsa, temizliği gerektiği gibi yapılıyorsa ona lafım yok. Benim karşı çıktığım havuz böylesi değil elbette. Herkesin kullandığı, site veya otel havuzunda görünce minicik çocukları, anne babaların nasıl rahatça buna izin verdiklerini anlamaya çalışıyorum.

٦ Havuzun yeterince klorlanmadığından veya yeterince devir daim yapılmıyor olabileceğinden
٦ Çok fazla klorlanan havuzun bebeğin cildine veya gözlerine zarar verebileceğinden
٦ Ufak çocukların tuvaletini havuza yapabileceğinden
٦ Yetişkinlerin dahi duş almadan havuza girebileceğinden
٦ Kirli havuzlardan mantar enfeksiyonu gibi çeşitli hastalıkların bulaşabileceğinden
٦ Çocukların su yutma ihtimalinin çok yüksek olduğundan

   dolayı endişelenmiyor mu bu anne babalar?


Herkes bu konuda titiz davranmıyor olabilir. Denize girerken duş alarak vücudunu temizlemeyenler, ayaklarını dezenfekte etmeyenler olabiliyor. Hatta daha da kötüsü ishal veya idrar yolu enfeksiyonu gibi hastalıkları olmasına rağmen çocuklarını havuza sokanlar olabiliyor. Bir ihtimal.. Ne havuza giren kişilerden eminiz ne de onun temizliğini yapanlardan. Öyleyse iş bize düşüyor. Temizliğini kendimiz yapmıyorsak ve havuzu tanımadığımız kişilerle paylaşıyorsak çocuklarımızı bu suya sokmamalıyız. Onlar için de havuz kenarına şişme bir havuz koyabiliriz. Şişme havuz çocuk havuzundan çok da farklı olmuyor zaten.

En azından belli bir yaşa kadar Eda’ya havuzu yasak tutmayı düşünüyoruz. Zaten gittiğimiz yerde deniz varsa biz de havuzu tercih etmiyoruz. Mis gibi tuzlu tuzlu deniz suyu varken havuz da neymiş!

HB

0 yorum:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News