http-equiv='refresh'/>

27 Haziran 2011 Pazartesi

Hangi sütle devam etmeli?



Ek gıdaya geçtiğimizden bu yana yeni başladığımız her besini alerjik etkisi olup olmadığını görmek için az miktardan yavaş yavaş arttırarak verdik. Brokoli dışında hiçbiri dokunmadı. Tabi çilek, domates gibi 1 yaşına kadar önerilmeyen gıdaları zaten vermedik. İnek sütü de bunlardan biri. Biriydi.. Geçen hafta annemlerde formül süt kalmadığı için annem bana evde organik inek sütü olduğunu söyleyip ondan yapayım mı kahvaltısını ve muhallebisini diye sormuş. Ben de bu soru sorulduğu gün hasta yatağımda yatarken soruyu anlayıp dinlemeden ya da algılayamadan, ateşler içindeyken ‘olur olur’ diye cevaplamışım ve işte o gün Eda inek sütüyle tanışmış olmuş. Annem sütü sulandırıp vermiş birkaç gün. Sonradan ben durumu farkedince bira tedirgin oldum ama baktım alerjiye neden olmadı, zaten artık 1 yaşına da ne kaldı diye düşünüp devam edelim madem dedim. İlk günler dokunmayan süt haftasonu Eda’nın kollarında kırmızı kırmızı beneklere sebep oldu. Aslında önce sivrisinek olduğunu düşündüm. İlk kez t-shirt ile uyutmuştum gece ve kızarıklıklar sadece kollarındaydı. Ertesi gün uzun kollu pijama ile yatırmama rağmen kollarındaki kızarıklıklar artınca yediklerini gözden geçirdim. Menüsünde farklı olan tek şey vardı: inek sütü. Hala emin olmamakla birlikte vücudun inek sütüne reaksiyon gösterdiğinden şüpheleniyorum. Zira Pazar günü hiç kullanmadığım için sivilceler epeyce iyileşme gösterdi.

Şimdi kafamda soru işaretleri ile dolanıyorum. 18 gün sonra Eda 1 yaşını dolduruyor. Bu kadarcık süre, vücudun gösterdiği tepkiyi değiştirecek mi? Muhtemelen hayır..Alerji testi mi yapılacak öyleyse?
Ya da inek sütüne geçmek yerine illa devam sütlerini bırakmak istiyorsam keçi sütü alternatifiyle mi devam etmeli en güzeli? Bu geçişi nasıl sağlayacağız bilemiyorum. Doktora sorulacaklar arasına not etmeliyim en iyisi.

Çok şükür ki 9.aydan bu yana doktora gitmiyoruz. Sorularım da birikiyor haliyle. Bu beslenme konusunu sormam gerek. Eda hala çok pütürlü şeyler yiyemese de bizim yemeklerimizden az az veriyorum. Mesela pilav yerken doyumluk değil ama tadımlık veriyorum birkaç lokma. Salça ve tuzun serbest olması ve Eda’nın çiğnemesine yetecek dişlerin çıkmasıyla birlikte kendi yemeklerimizi onun da menüsü haline getirmeyi istiyorum. Hem böylece kendi yemeklerimizde kullandığımız tuz miktarını da azaltırız belki bahaneyle..

HB

0 yorum:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News