http-equiv='refresh'/>

21 Haziran 2011 Salı

Eda ile ilk tatil deneyimi

Eskiden valizi gerekli gereksiz eşyalarla doldurmada üstüme yoktu. Tatile götürdüğüm kıyafetlerin çoğuna hiç dokunmadan hepsini eve geri getirirdim. Artık bu konuda akıllandım, kendime bir iki parça eşya koyuyorum. Eda’nın valizi için aynı şeyi yapamasam da.. Üzerini çok kirletiyor,bol miktarda kıyafet koymak zorundayım. Tatil 2 gün gibi kısa bir süre de olsa bazı şeylerin yanımızda bulunması gerekiyor her ihtimale karşı.

Yolculuk Bodrum’a göre çok daha iyiydi. Eda yine oturmak istemedi, uyumamak için direndi ama ben de kucağıma almamak için inat edip oyuncaklarla bir şekilde oyaladım. Salatalık da oyalama konusunda çok başarılıydı. Yol boyunca kemirdi durdu. İlk gün Aya Yorgi’ye gittik, mükemmel bir koy. Harika bir görüntüsü var denizin. Otelimizin anlaşmalı olduğu plaj da gayet güzeldi. Çimler, minderler,ortam çok güzel. Sadece son ses müzik biz çocuklu aileler için değil. Yol yorgunluğu, uykusuzluk, güneş derken Eda plajda huysuz tavırlardaydı. Gözleri kıpkırmızı oldu,sürekli gölgede ve şapkayla olmasına rağmen gözleri güneşten çok etkilendi. Müzikten dolayı uyumadı da. Birkaç farklı yerde uyutma çabalarımız sonuçsuz kalınca otele dönmeye karar vermiştik ki bir de otoparkta ağaçların gölgesinde uyutmaya çalışalım dedik. Neyse ki yavru kuş daha fazla dayanamadı. Biz de babayla dönüşümlü olarak başında bekledik. Uyandığında daha keyifliydi. Otele dönüp akşam yemeği yedikten sonra Alaçatı’ya gitmek vardı planlarda; ama çocukla plan yapılır mı? Eda daha yemek sırasında uyku belirtileri göstermeye başladı. Alaçatı’yı ertesi sabaha bırakıp odamıza çıktık uyumak üzere. İlk günün özeti; çocukla tatile çıkmak herkes için zor,en iyisi anneanneye bırakmakmış.

Ertesi gün Alaçatı’yı gezip sakız tatlısının tadına baktıktan sonra Ilıca’ya geçtik. Meğer yanıbaşımızda Maldivler duruyormuş. Müthiş bir denizi, sahili ve bembeyaz kumu var. Cennet bizim ülkemiz cennet. Ilıca’nın denizi de ismi gibi ılık. Hatta sıcak denilebilir. Aya Yorgi’de soğuk geldiği için Eda’yı sokmamıştık ama Pazar günü kızım da ilk kez denize girmiş oldu. Suyu acaip sevdi, nerdeyse hiç çıkmayacak kadar. Kumda oynadı, bebek arabasında vakit geçirdi. O gün hiç eziyeti olmadı, çok da keyifliydi maşallah. İkinci günün özeti; çocukla tatil hiç de zor değil. Çocuk için de değişiklik oluyor, ufakken alışması daha iyi.

Tatilin özeti;
* Bu kadar kısa süre için değil de en azından 3-4 günlüğüne çocukla çok rahat denize gidilebilir. Böylece ilk gün daha çok dinlenilir,yol yorgunluğu atılır. Sıkıştırılmış program fazla yorucu oluyor.
* Bahadır bu kadar yardımcı olmasa yukarıdaki cümleyi kuramazdım. Babaların desteği olmasa anneler perişan olurdu. İyi ki varlar..
* Çocukla uğraşırken insan farkına varmıyor yandığının. Yanmak için illa güneşlenmek gerekmiyor. Sık sık güneş kremi sürmeyip şapka takmadığım için başıma güneş geçti muhtemelen. Dün serum takıldı iş yerinde; ishal,mide bulantısı,ateş, her şey mevcuttu. Şu an sırtım kıpkırmızı.
Bu ilk deneyimdi, bundan sonrakiler daha da güzel olacak umuyorum ki..