http-equiv='refresh'/>

13 Aralık 2013 Cuma

Rutinini Sevsinler

Bazı annelere göre çocuğun sık banyo yapanı makbul. Hatta “ben çocuğumu her gün banyo yaptırırım, sonrasında güzel bir masaj yaparım, ardından öyle uykuya geçer” rutini savunucuları da var. Geçen arkadaşımla, Gülinle konuşuyorduk. Kendisi 6 aylık ikiz annesi. Tabii bu her gün banyo yaptırıp rahatlatma ve sonrasında güzel bir uyku onun için imkansız. Zahmeti bir yana böyle bir düzene yetişebilmesine imkan yok aynı anda iki bebekle.

Bende 1 tane de durum çok farklı sanki. Hiçbir zaman öyle bir rutin kurma girişimim olmadı. Yazın zaten her gün banyo var tamam da kışın bu sık banyo işi bana uygulanması zor geliyor. Ev sıcak, problem o değil ama tam uyku öncesi banyo Eda için çok riskli bence. Tüm gece üzerini örtmeden uyuduğunu düşündüğümde….

Bazı yetişkinler de bu banyo işine takıntılı. Mesela benim sevgili kocam. İmkanı yok banyo yapmadan evden çıksın. Onu durdurabilecek tek şey var mı, düşününce bulamıyorum. Sular kesikse? İçme suyunu ısıtır en kötü saçını yıkar. Geç uyandıysa ve hemen çıkması gerekiyorsa? Varsın geç kalmış olsun, kahvaltı etmez ama o saç yıkanır. Alışkanlık… Acaba çocukluğuna dönüp, bebekken yaşadığı banyo rutini mi onu esir almış diyeceğim ama mümkün değil. Annem 3 tane çocukla mümkün değil böyle bir şey yapmamıştır. Sabahın köründe azimle bunu yapması takdir-e şayan ama bir o kadar da gereksiz. Hem kış günü evden çıkmadan duş almak insanı hasta eder. Erkeklerin hadi yine saçı kısa da kadınlar nasıl idare ediyor bilemedim. Zaten kadınlarda daha azdır bu alışkanlık. Öyle saçımıza yıka-çık yapamadığımız için… Ohh iyi ki bayanım vallahi.

HB


2 yorum:

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Aslinda cocuga hergün banyo öyle hicte göründügü gibi faydali bisi degildir,hergün yikanan ciltte kurumalar meydana gelir ve zamanla cildi yumusatmak ve nemlendirmek icin tonlarca krem sürmek gerekebilir,birakin cildi hafif yagli ve de nemli kalsin,bu cok faydali,bu sorunu yasayan arkadasimdan tavsiye almistim ve cok korkarim ciltleri kurumasin diye,sampuan dedigimiz sey tamamiyle kimyadir!Esinize gelince gercekten Su buz gibi havada büyük cesaret,ama aliskanlik bir kere edinildimi bundan vazgecemezssiniz...kolay gelsin.

Unknown dedi ki...

Ay Haticecim biz de Bahadırla aynı sudanız :) sabahın köründe yıkanmadan çıkamıyoruz. Ben artık 9da çıkıyorum gerçi, eskisi kadar erken değil. Ama karda-yağmurda zor oluyor. Benim fön çekme becerim olmadıgı için sabah fön işi çıkmıyor ama dümdüz kurutmak bile 5 dakika sürüyordu. Neyse ki saçlarımı yine kısacık kestirdim de rahatladım. İşin kötüsü sabah bizi görünce Dafne de duşa giricem diye tutturuyor. Kış süresince hep bir bahanebuluyoruz onu sokmamak için :)

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News