http-equiv='refresh'/>

21 Ağustos 2013 Çarşamba

3B; Barcelona ve Bursa’dan sonra Bodrum


Barcelona dönüşü 1 gece evimizde kaldık. Hiç valiz boşaltmakla uğraşmayıp öylece yola çıkacaktık ertesi sabah erkenden. Fakat Eda’nın ömrü hayatındaki uyku rekoru ile 11’de uyanıp öğlen yola çıkabildik. Yol yorgunluğu ve bunun getirdiği geç saate kadar uyuma (9:30’ları bulan) Gündoğan’da tatilin ilk haftası da devam etti. Herkes memnun tabi. Aslında Barselona dahil birlikte olduğumuz 3 haftanın hiçbir günü öğlen uyutmadım Eda’yı. Birkaç kez deneyip sonuç alamayınca ben de üstüne gitmedim. Öyle olunca gece 10 gibi uykuya dalması da kolay oldu. Hatta ilk kez biz geceleri dışarıda yürüyüş yaparken bebek arabasında uyuyakaldı.

İstanbul Bodrum’da

Ramazan Bayramında İstanbul’da olanlar muhtemelen sokaklarda rahatça gezmiştir. Sanki tüm İstanbul küçücük Bodrum’a sıkıştırılmış gibiydi. Yollarda trafik çileden çıkarırken sokakta arabayı koyacak yer bulamıyorduk. Otoparklar bile doluydu. Akşam bir yerde çay içeyim diyorsunuz boş masa yok. Bayramlaşma için akrabaları gezeceğimiz gün sabahtan Bodrum merkeze indik, saat erken olduğu için çok farkına varmadık. Sonra bayramın 3.günü akşam gidelim dediğimizde kalabalık bize “ne işiniz var, dönün evinize” mesajı verdi anında.

Yaz günü antibiyotik

Benim huyumdur zaten. Yaz gelip klimalar açılınca ben ilaçlık olurum. Klimadan mı ıslak mayoyla durmaktan mı soğuk içmekten mi bilmiyorum ama boğazımdan dolayı antibiyotik kullanmak zorunda kaldım. Burnum da çeşme gibiydi. Plajda elinde mendille gezen bendim evet.

Plajların vazgeçilmezi

Kızım maşallah bu sene bize büyüdüğünü gösterdi. Geçmiş yıllarda Eda ile en fazla 1-2 saat sahile gidip hemen eve dönmek zorunda kalıyorduk. Bu sene tüm gün denizde kaldığımız günler oldu. Yine sıkıldı elbette ama oyalamak daha kolaydı. Tabi bunda anne-babanın rahatlığı da etkendi. Kendini kuma bulasa da engellemedik. Her zamanki gibi dışarıda yediğimizde 2 lokmayla geçiştirdi, üzerine gitmedik. Sudan çıkmak istemedi, ses etmedik. Kendi haline bıraktık kısaca biraz. Suyu o kadar çok seviyor ki ana okulunda yüzme dersi olsun istemezken şu anda olduğu için ve kışın bile bol bol yüzeceğinden dolayı çok mutluyum. Havuza da girdi bu tatilde her gün. Hatta “dalma” olarak tabir ettiği kafayı suya sokma işlemini sık sık yaptığı için su da yuttu epeyce. Site havuzu ve temiz diye çok dert etmedim. Çok şükür problem de olmadı.







Kitapsız bir tatil

Bu yaz yanıma kitap almayı unutmuşum, çok moralsizdim. Hangi kitabı okuduğumu değil Candy Crush’ta kaç bölüm geçtiğimi söyleyebilirim ancak. Yazık oldu. Marketlerde de okunabilecek güzel bir kitap bulamadım. Öyle kitapsız geçti bu tatil. Valiz işiyle hiç uğraşmadığım için sadece kitabımı değil birçok şeyi yanıma almamışım. 4-5 parça kıyafetle tatili geçirdim diyebilirim. Valiz İspanya’ya göre ayarlanmıştı çünkü. Yıkayıp yıkayıp aynılarını giydim.

En kötüsü de dönüş

Dönüş yolu berbattı. Tatilden dönenlerin tamamı aynı şeyden şikayetçi. Balıkesir-Susurluk arasındaki yol çalışması yolu 2 saate yakın uzatarak herkesin sinirlerini germiş. Karayollarını anlamak mümkün değil. Orada çalışma bitmiyor yıllardır. Üstelik asfaltta hiçbir sorun yokken neden hep yeniliyorlar bilmiyorum. Yol bir yandan ertesi gün işe başlamanın yarattığı ruh hali bir yandan, yorgunluk bir yandan. Ama en fenası da yatağını yadırgayıp benimle uyumak isteyen, gece defalarca kez uyanan, anneanne ile tekrar gündüz uykusuna döndüğü için gece 12 den önce uyumak istemeyen Eda. Nasıl tekrar adapte olacak bilmiyorum. En sonunda anneme gündüz uyutma demek zorunda kaldım. Bir de öyle deneyelim ama bir yandan da 2 hafta sonra okulu başlıyor ve orada gündüz uyutuyorlar. Neyse bu tatilin konusu değil.

Bu yıl da bitti işte. Koca bir sene bu kadarcık tatil için çalıştık ve şimdi bir sonrakini yapabilmek için bir patırtı içine girdik bile. Tatil nasıldı diyenlere tatilin kötüsü mü olur deriz ya, gerçekten de öyle. Yorucusu olur, koşturmacalısı olur ama her halukarda işten uzaklaşmak, zorlayan birileri olmadan her gün kendi programını yapmak, yiyip içerken bir yandan da yüzdüğün için kilo almamak bile çok güzel.

1 yıl sonra görüşürüz tatil

HB

0 yorum:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News