http-equiv='refresh'/>

29 Haziran 2012 Cuma

Çocuğun Yanında Konuşulmaması Gerekenler

1.Onunla ilgili önemli kararlar

Bu tür kararlar alırken anne-babanın çatışması ihtimali olabilir. Anne bir şey söylerken baba tersini isterse çocuğun da aklı karışır. Kendisi hangisini istiyorsa ona karşı çıkan taraf için farklı düşünebilir. Oysa anne-baba kendi aralarında tartışıp uzlaşırsa ona açıklayacakları veya uygulayacakları karar ortak görüşleri olacaktır. Böylece çocuğun anne ve babasına bakışı da sarsılmayacak, onları birlik olarak görecektir. Sadece çocukla ilgili kararlarda da değil aslında, her alanda bu tutumu sergilemek gerekir.

2.Para

Her ailenin ekonomik olarak sıkıntıları olur, belli dönemlerde artar ve daha çok aklımızı kurcalar hale gelir. Parasal konuları, problemleri ne olursa olsun çocuğa yansıtmamak gerekir. Sürekli yanında para konuşulan çocuk ileride sadece ona değer verir hale gelebilir. Mesela bana kalırsa çocuk anne babasının maaşını bilmemeli, merak da etmemelidir. “Benim babam şu kadar lira alıyor, seninki kaç para kazanıyor?” sorusu bir çocuğa hatta kimselere yakışmayan bir sorudur. Evet, çocukla veya onun yanında bu mevzular konuşulmamalıdır; ama paranın kolay kazanılmadığını da bir şekilde öğretmek gerekir. Her almayı istediği şeyi sorgusuzca satın almayarak mesela.

3.Kötü haberler

Geçen hafta iş yerimde çok üzücü bir olay yaşandı. Çok sevdiğimiz arkadaşımız, benim yan masamda oturan abimiz kötü bir kaza geçirdi ve şu an yoğun bakımda. Ne yazık ki hayati tehlikesi de sürüyor. Hepimiz yıkıldık bu haberle, aklımda hep o olmasına rağmen eve gidince Eda’nın yanında asla konuşmadık. Konuşsak da idrak edebilecek yaşta değil ama bu ufaklıklardan korkulur. Hiç kafasını bulandırmaya gerek yok. Aynı kötü haber alıp sahneye çıkan sanatçılar gibi çaktırmamak bizim görevimiz.

4.Siyaset

Bizim evde hiçbir zaman konuşulmazdı. Zaten siyasetle çok haşır neşir bir ailem yok ama bilinçli veya bilinçsiz böyle muhabbetlerin edildiğini hatırlamıyorum. Benim de içimde yokmuş zaten, öyle olunca hiçten ilgilenmedim. Üniversite yıllarında şaşırırdım hatta; daha okula başlar başlamaz siyasi partilere üye olanlar, gösterilere katılanlar, afişler asıp broşürler dağıtanlar nasıl oluyor da bu kadar çabuk bu işlere giriyorlar diye. Bu günü mü bekliyorlarmış hep diye düşünürdüm. Oysa onlar öncesinden zaten ilgiliydi bu işle, biraz da aile içinde konuşulan konularsa tamam altyapı sağlam demektir. Ben bu kadar ilgisizken istesem de siyaset konuşamam evde ama Bahadır’ın da kızımın yanında çok böyle muhabbetlere girmesini istemem. Eda neyin ne olduğunu bilsin, görüşleri olsun ama çok da takılmasın bu konulara.

5.Başkaları hakkında

Başkaları hakkında konuşmak, ki buna dedikodu yapmak da diyebiliriz, dikkat etmeksizin çok yaptığımız bir şey ama bu maddeler içinde en tehlikesizi bence. Her kadın kadar dedikoduyu sevdiğimden böyle söylemiyorum. Zararı ne olabilir ki? Alt tarafı insanlar hakkında, onlar yokken konuşmanın çok da kötü bir şey olmadığını öğretmiş oluruz. Çocuk nereden bilsin bizim dedikodu değil durum tespiti yaptığımızı!

Dikkat etmekte fayda var.

HB

0 yorum:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News