http-equiv='refresh'/>

9 Mayıs 2014 Cuma

Okul başladı işimiz zorlaştı

Anaokuluyla ilgili yaşayacağımız sıkıntıların sadece sabah kıyafet seçimi kaosları,  uyanma zorluklarından ibaret olacağını düşünürdüm. Hiç de öyle değilmiş. Okulun kazandırdıkları çok fazla, değişim bariz ortada. Ama arkadaş çevresiyle birlikte bu sefer değişik istekler çıkmaya başladı.

Ben hayatımın yüzde seksenbeşinde düz taban ayakkabı giyerken Eda’nın topuklu ayakkabı diye tutturması benim suçum olamaz değil mi? Hayır, okuldaki öğretmenleri yüzünden de değil. Arkadaşının topuklu ayakkabı aldığını öğrenmiş ve o da istiyor. Tek mesele bu. Arkadaşının annesi doğru yapmamış, ayak şekli için hiç iyi değil sizin yaşınızda ayakkabı giyilmesi diye anlatıyorsun ama çocuk aklıyla ne kadar hak verir? Bu sefer başka anneler yaparken benimki neden yapmıyor der mi? Kafada bin soru. Sadece onu demesi değil ki o an için unutturuyorsun ama sonra yine birden konu açılıyor, başa sarıyoruz. Üstelik alışveriş yaparken topuklu çocuk ayakkabıları görmesi de çok muhtemel. Accessories’a Eda ile gidemiyorum örneğin. Ne saçmalık. Neden satılır ki böyle şeyler!

Etek ve elbise başlı başına kaos. Etek eksik oldu aslında, dönen etek demeliyim. Bu ara da uzun etek takıntısı başladı. Uzun bir elbise almıştım yazlık. Kabahat bende, ne denersin ki eve gelince. Gördü tabi hemen ağlamaklı “bana neden almıyorsun böyle uzun elbise”. Yok ki yok! O kadar çok baktım ki, hatta annemle iki koldan aradık ama çocuklar için uzun etek ve elbise ne gezer. Sonunda kumaş alıp diktirmeye karar verdim.

Ayakkabı keza öyle. Hava malum 3 haftadır yağmurlu ve bizimki bu havada okula giderken babet giymek istiyor. Ama sınıftaki …..arkadaşı her gün babetle okula geliyormuş.

Zor yahu…Çocuğa mantıklı bir açıklama ile kendini kimseyle kıyaslamaması gerektiğini söyleyeceksin. Bunlarla mutlu olunmayacağını anlatacaksın. Ama adı üstünde, çocuk ki o daha. Başkasında her görülen istenmez diyeceksin, bunun sonu olmadığını anlatacaksın. Ama daha 4 yaş bebesi bu. Nasıl olacak? Bilemedim ben. Dilimin döndüğünce anlatıyorum, her şeye özenmesin istiyorum ama bir yandan da işimin çok zor olduğunu biliyorum. Bu daha başlangıç çünkü.


HB

0 yorum:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News