http-equiv='refresh'/>

17 Nisan 2013 Çarşamba

Ruhi Mücerret- Murat Menteş

Ruhi Mücerret ismini o kadar çok duydum ki Murat Menteş’in ilk elime alacağım kitabını değiştirmiş oldu bu popülerlik. Aklımda başka kitapları varken “çok satanlar” rafından bu kitabı alırken buldum kendimi.


Kitap kapağı ilginç değil mi?



“Mezar taşıma  ....... yazdırabilirim.”
Kahramanımız Ruhi Mücerret 100 yaşında bir İstiklal Savaşı gazisi. Hayır, gerçekte böyle biri yok. Zaten kitabın başında yazar anlatılanların hiçbirinin gerçek olmadığını belirtip hiçbir zaman gerçekleşmemesini umduğunu yazıyor. İlk bölümde Ruhi Mücerret’in ağzından kısa kısa hayat hikayesini, ölümle arasındaki savaşı dinliyoruz. Kendisinden küçükler bir bir hayattan ayrılırken her cenazede bulunuşu, torunlarının “senin gitmen gerekirdi artık” bakışlarının haklılığı, bir sürü savaş kazanmışken ölmeyi bir türlü becerememesi o kadar güzel anlatılmış ki bolca tebessüm ediyorsunuz okurken. Ruhi Mücerret her ay şehirlerin kurtuluş günlerine ait törenlere katılıyor. Hatta bazı aylar çok yoğun, birden fazla şehrin kurtuluşu aynı aya denk geliyorsa bildiğiniz ordan oraya koşturuyor. Hayatı törenler ve cenazelerden ibaret iken en yakın dostunun “garip” vasiyeti ile hayatı değişiyor. Kendisinden büyük tek tanıdığı olan bu dostunun da ölümüyle hayatta “abi” diyebileceği kimse kalmamış oluyor. Eski dostunu kaybederken bir anda hayatına giren yeni bir dost ile sürüyor hikaye. Civan Kazanova.


“... olmasa ben icat ederdim.”
İlk bölümde bazı olayları anlamlandıramıyorsunuz. İkinci bölüm Civan Kazanova’nın ağzından devam ediyor. Civan’ın kısa bir hayat hikayesi, başından geçen ilginç olaylar, Ruhi Mücerret’in hayatına dahil olmasındaki sır anlatılıyor. Kitaba dair önemli bir husus markaların ve reklamların hayatımızı işgal etmesi, vıcık vıcık her yanımızı sarması. Bununla ilgili daha fazla detay vermek istemiyorum, kitabı okuyanlar olabilir. Tek söyleyeceğim, marka isimleri bazı yerlerde fazla fazla geçtiğinden biraz rahatsız edici buldum ama konuyu vurgulamak için gerekliydi muhtemelen.

İkinci bölümü okurken sık sık ilk kısma dönmek istiyorsunuz. Ruhi Mücerret’in yaşadıkları Civan Kazanova’nın anlattıklarından sonra anlam buluyor. Murat Menteş tarzını da çözüyorsunuz biraz bu kitapla birlikte. Mesela kullanılan isimler çok farklı. Civan Kazanova,Avni Vav, Masum Cici, Fujer Fuji, Serpil Silahlıperi,.. ve tabii ki Ruhi Mücerret.


Kitapta Alper Canıgüz severler için de minik bir sürpriz var.
Güzel kitaptı, bir kitabı bu kadar çabuk bitiriyorsam mutlaka öneriyorum demektir zaten. Tek bir hayal kırıklığı..Sonu oldu. Çok oldu bittiye getirilmiş gibi geldi. Sanki birkaç yaprak daha sürseydi daha mı iyi olacaktı? Ya da ben bittiği için mi üzüldüm? Neyse ki daha okunacak 2 Murat Menteş kitabı var.


Kitaptan alıntılar:

“Yine de, geleceği değiştirmeye çalışmam. Onun şimdiki halini seviyorum.”

“Bendeniz, Ruhi Mücerret. Yaşayan son İstiklal Harbi gazisiyim. Tarihin dikiz aynasındaki tek canlı siluet. Tam 100 yaşındayım.”

“Bir insan acıdan delirdiğinde, diğerleri onun acısını değil, deliliğini görürler.”

“Felek, tesadüflerle sağ gösterir ve gerçeklerle sol vurur. Mutluluk, bu ikisi arasında geçen sürede yaşanır.”


HB

1 yorum:

AdanınAnnesi dedi ki...

calismadigim icin daha cok kitap okuyabilirim saniyordum ama yanilmisim
alkisliyorum seni
kitabi merak ettim

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Recent News